تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۶۴۸۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش صادرات غیرنفتی زنجان ۱۸۴ درصد افزایش یافت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کالا و خدمات این استان از ۲۹۸ میلیون دلار در سال ۹۲ با ۱۸۴.۵ درصد افزایش به ۵۵۰ میلیون دلار در سال گذشته رسید.
ارزش صادرات غیرنفتی زنجان ۱۸۴ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز چهارشنبه افزود: ارزش صادرات غیرنفتی کالا و خدمات استان در پنج ماهه اول سال جاری نیز ۱۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: شاخص‌های تجارت خارجی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ در ۶ بخش بوده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها شامل صادرات غیرنفتی کالا و خدمات، نسبت ارزش صادرات غیرنفتی به کل واردات استان، توسعه بازار، توسعه محصول، اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی و پذیرش هیات‌های تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نسبت ارزش صادرات غیرنفتی به کل واردات این استان از ۱۱۶ درصد در سال ۹۲ به ۲۰۲ درصد در سال گذشته افزایش یافته و این میزان در پنج ماهه اول سال جاری نیز ۸۹ درصد بوده است.

این مسوول شاخص توسعه بازار را  افزایش شمار کشورهای مقاصد صادراتی عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت‌ گرفته از سال ۹۲ تاکنون، شمار کشورهای مقاصد صادراتی استان ۴۵ کشور افزایش یافته است.

فغفوری ابراز کرد: هدف از شاخص توسعه محصول نیز متنوع‌سازی کالا و خدمات صادراتی در کل سبد صادرات غیرنفتی است که طی این مدت ۱۰ مورد متنوع‌سازی صورت گرفته است.

وی در خصوص شاخص اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نیز اظهار داشت: از سال ۹۲ تا پایان پنج ماهه اول سال جاری ۱۷ مورد هیات تجاری از استان زنجان به کشورهای مختلف اعزام شده و ۱۳ مورد نیز هیات‌های تجاری خارجی در زنجان پذیرش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص تراز تجاری این استان در سال گذشته، گفت: مجموع صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۲۲۰ هزار تُن به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار و واردات نیز ۳۴۰ هزار تُن به ارزش ۲۷۱ میلیون دلار بود.

وی اظهار داشت: تراز تجاری استان در سال گذشته ۲۷۹ میلیون دلار بوده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: مجموع صادرات غیرنفتی استان در پنج ماهه اول سال جاری نیز ۷۰ هزار تُن به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار و واردات استان در این مدت ۱۵۹.۶ هزار تُن به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار است.

وی، تراز تجاری استان در پنج ماهه اول سال جاری را منفی ۱۶ میلیون دلار خواند و تصریح کرد: این رقم به یقین تا پایان سال، تغییر خواهد یافت.

عناوین برگزیده