تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۶۹۰۰۳

تکیه‌ بر شرکت‌های دانش‌بنیان، نقطه کلیدی ارتقای کشور

می متالز - مدیر بازرسی یک شرکت تولید فولاد با تأکید بر اینکه تکیه‌ بر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش داخلی نقطه کلیدی ارتقای کشور است، گفت: برای رونق تولید و استفاده از دانش داخلی ابتدا باید خود را باور داشته باشیم و از توانمندی پژوهشگران استفاده کنیم تا قفل بسیاری از مشکلات گشوده شود.
تکیه‌ بر شرکت‌های دانش‌بنیان، نقطه کلیدی ارتقای کشور

به گزارش می متالز، شیرانی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت با پارک علم و فناوری قزوین، اظهار کرد: در فولاد مبارکه تجهیزاتی به نام لامپ اشعه ایکس در قسمت‌ها و خطوط مختلف برای کنترل کیفیت و کنترل خط استفاده می‌شود، این تجهیزات سال‌ها به‌ صورت وارداتی از کشورهای اروپایی و بعد از تحریم نیز از چین وارد می‌شد که به جهت تکنولوژی و قیمت بالا، خروج ارز از کشور را به همراه داشت.

مدیر بازرسی فنی و اتوماسیون ابزار شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه در راستای بومی‌سازی و ساخت داخل، استفاده از دانش داخلی را در دستور کار خود قرار داد به همین جهت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته برای تأمین نیاز خود با پارک علم و فناوری قزوین به توافق رسیدیم و قراردادی منعقد کردیم که با دانش فنی ساخت این لامپ را بومی‌سازی کرده و مقرر شد در یک بازه زمانی تعدادی از آن‌ها را ساخته و تحویل فولاد مبارکه دهند.

وی اشاره کرد: تولید این محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان به زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی و دیگر سازمان‌ها نیاز دارد چراکه پروژه ملی است و محصول تولیدشده برای بخش‌های صنعت و پزشکی کاربردهای زیادی دارد به همین جهت سرمایه‌گذاری بالایی را می‌طلبد.

شیرانی با اشاره به اینکه اولین شهرک صنعتی کشور در قزوین احداث‌شده و به‌راحتی می‌تواند قطب صنعتی و تکنولوژی و در کشور باشد؛ بیان کرد: برای رونق تولید و استفاده از دانش داخلی ابتدا باید خود را باور داشته باشیم و از توانمندی پژوهشگران استفاده کنیم تا قفل بسیاری از مشکلات گشوده شود.

وی در پایان تصریح کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان جوانان با استعداد و توانمند بسیاری آماده کار هستند که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، اعتقاد و باورشان بزرگ‌ترین نیروی محرکه است؛ تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش داخلی نقطه کلیدی ارتقای کشور است.

عناوین برگزیده