تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۷۳۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

توسعه اقتصادی نیازمند جلب مشارکت مردم است

می متالز - نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه و رونق اقتصادی مطلوب، نیازمند رفع تنگ نظری‌ها و هم افزایی و جلب مشارکت مردم است.
توسعه اقتصادی نیازمند جلب مشارکت مردم است

به گزارش می متالز، محمود سیادت روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گناباد گفت: بزرگترین مشکل و ضعف و مانع جذب گردشگر در شهرستان‌هایی که دارای ماهیتی سنتی هستند یک سری تنگ نظری‌ها و سخت گیری های بی مورد است.  

وی افزود: تا زمانی که نگاهمان تغییر نکند و به مردم میدان ندهیم و هم افزایی لازم بین بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد در این زمینه موفق نخواهیم بود.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان معین اقتصادی در گناباد تلاش می کند با نگاه ترویجی و مشارکتی از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی برای اجرای طرح‌های توسعه و رونق اقتصادی در مناطق روستایی بهره بگیرد.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنابع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح خط اتصال راه آهن مشهد به چابهار اقدام بسیار مهمی برای رونق اقتصادی کشور و این منطقه است و با توجه به تمایل زیاد هندی‌ها به اجرای این طرح و تاثیرگذاری آنها در معافیت و کاهش تبعات تحریم و از طرفی مسائل امنیتی در خلیج فارس اجرای طرح یاد شده موجب افزایش رونق اقتصادی منطقه می شود.

سیادت افزود: با توجه به مشکلاتی که استان کرمان در مسیر تولید انبوه پسته با آن مواجه شده و عمق چاه‌های آب این استان به ۳۰۰ متر رسیده است استان خراسان رضوی با قابلیت‌های خود توانایی تبدیل به قطب تولید پسته کشور را در آینده نزدیک دارد و گناباد از نقشی محوری در این راستا برخوردار است.

فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: نرخ‌های جدید حمل و نقل موجب افزایش قیمت جا به جایی کالا از جمله نهاده های دامی و گوشت در این شهرستان به نسبت دیگر مناطق به خصوص مشهد شده است و کالا از بندرعباس به مشهد انتقال یافته و  از آنجا به گناباد منتقل می شود که این مساله موجب افزایش هزینه تمام شده آنها در این شهرستان شده است.

حامد قربانی افزود: با وجود پیگیری‌های متعدد به دلیل مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی دفتر ناظر گمرک در گناباد راه اندازی نشده است و با توجه به قابلیت‌های این شهرستان راه اندازی این دفتر، بین بازرگانان این منطقه با سایر نقاط رقابت ایجاد می کند و هزینه حمل و نقل صادرات را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: اشتغال پایدار و رفع موانع تولید و رونق اقتصادی رویکرد مهم دولت دوازدهم است و  طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت‌های معین‌های اقتصادی بستر این مهم را هموار می کند.

بر اساس تفاهمنامه طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی این استان به همراه بانک قرض الحسنه رسالت خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان گناباد تعیین شده اند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

عناوین برگزیده