تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۱۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۷۴۶۴۱
سرویس خبر : محیط زیست

پلمب ۹ واحد آلاینده در استان تهران

می متالز - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از پلمب ۹ واحد آلاینده در شهرستان های این استان در پایش‌های شبانه خبر داد.
پلمب ۹ واحد آلاینده در استان تهران

به گزارش می متالز، سعید محمودی گفت: این واحدهای آلاینده شامل یک واحد ریخته گری در شهرستان بهارستان، یک کارگاه غیرمجاز پسماند سوزی پلاستیک در پیشوا، یک واحد تولید بتن و یک واحد شن و ماسه در شهریار و همچنین دو واحد آسفالت، یک واحد ذوب باطری و دو واحد بتن در شهرستان قدس بودند.

وی با بیان این که برای ۱۳ واحد آلاینده هم اخطاریه محیط زیستی صادر و به آن ها ابلاغ شد، افزود: ابلاغیه عدم فعالیت برای واحدهای ریخته گری و واحدهای بالقوه آلاینده در شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه شهرستان بهارستان و شهرک صنعتی غیر دولتی ده حسن در رباط کریم و سایر شهرک های مرتبط صادر شده است.محمودی با اشاره به توقیف خودرو حمل بتن در شهرستان بهارستان گفت: برای انجمن های تولید کنندگان شن و ماسه، بتن، آسفالت و بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران هم ابلاغیه عدم فعالیت در شرایط اضطرار آلودگی هوا صادر و ابلاغ شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: سیمان تهران هم به طور جداگانه چهار مرتبه بازدید و پایش شد که در هر چهاربار این واحد از سوخت مازوت استفاده نمی کرد.

وی با بیان این که طرح گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران از ۲۳ آبان ماه امسال آغاز شده است، تأکید کرد: این روزها به سبب افزایش آلودگی هوا و انباشت آلاینده در آسمان شهر تهران با جدیت پیگیری هستیم و برهمین اساس ۱۱ اکیپ گشت محیط زیست، بیش از ۳۵ محور اصلی و فرعی را در استان تهران و در مجموع ۱۰ شهرستان مورد پایش قرار دادند.

عناوین برگزیده