تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۷۶۹۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات یادداشت تفاهم همکاری گمرکی میان ایران و اقلیم کردستان

می متالز - یادداشت تفاهم همکاری و آموزشی میان گمرک ایران و گمرکات اقلیم کردستان در تهران و در حاشیه سفر هیات گمرکی اقلیم به تهران، امضا شد.
جزئیات یادداشت تفاهم همکاری گمرکی میان ایران و اقلیم کردستان

به گزارش می متالز، شبکه تلویزیونی کردستان 24، گزارش داد که سازمان امور گمرکی اقلیم کردستان طی اطلاعیه ای اعلام کرده که سامال عبدالرحمان مدیرکل گمرکات، در حاشیه سفر به تهران، یادداشت تفاهم هماهنگی و همکاری را با سازمان گمرک ایران امضا کرده است.

طبق خبر سفر هیات گمرکی اقلیم به ایران روز دوشنبه 2 دی /23 دسامبر انجام شده و هیات اقلیم از سوی مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران مورد استقبال قرار گرفته اند.

همچنین روابط عمومی گمرک ایران نیز گزارش داد که این هیئت برای شرکت در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی برای کارکنان اقلیم کردستان عراق که با حضور هیات اقلیم و معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران در مرکز همایش‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ به ایران سفر کرده اند.

سامال عبدالرحمان عزیز، مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان در این مراسم ضمن قدردانی از رئیس کل گمرک ایران و همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی گفت: ارتباطات اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مشترک فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همچنین پیوندهای گمرکی بسیار مستحکم و پایدار است.

وی با اشاره به حجم بالای معادلات تجاری بین ایران و اقلیم افزود: شصت درصد بازرگانی ایران با عراق از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود و هدف اصلی ما در گمرکات اقلیم ایجاد تسهیل و روان‌سازی در انجام امور گمرکی بازرگانان و تجار به‌خصوص تجار ایرانی است.

براساس این گزارش علی بعیدی مفردنیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه دانش و دانش‌محوری در فعالیت‌های سازمان‌ها گفت: بهترین راه برای غلبه بر پیچیدگی‌های سازمانی در دنیای امروز حرکت به سمت سازمان‌های یادگیرنده است.

وی همچنین آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل تجارب گمرکی و مبادله الکترونیکی اطلاعات اعلام کرد و گفت: به دلیل شباهت‌های فرهنگی و اجتماعی بین ایران و کشورهای همسایه به‌خصوص اقلیم کردستان عراق زمینه گسترش روابط گمرکی و تجاری بین طرفین فراهم است.

این گزارش حاکی است که در این مراسم همچنین تنی چند از برگزارکنندگان دوره آموزشی مزبور مطالبی درخصوص مباحث و چگونگی برگزاری این دوره بیان کردند و در پایان گواهی‌نامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا شد. همچنین از سوی گمرکات اقلیم کردستان با اعطای لوح تقدیر از رئیس کل و سایر مسوولان گمرک جمهوری اسلامی ایران قدردانی به‌عمل آمد.

هیات اقلیم کردستان، در حاشیه این مراسم از مراحل ساخت و تولید پلمپ هوشمند در گمرک ایران بازدید کرد و رئیس کل گمرک ایران در جریان این بازدید با اشاره به تولید این نوع پلمپ که مجهز به تراشه‌های RIFD (ردگیری از طریق امواج رادیویی) است، بر کارایی پلمپ هوشمند در رصد محموله‌های تجاری در مسیرهای ترانزیتی تأکید کرد.

مهدی میراشرفی همچنین آمادگی گمرک ایران را برای تأمین نیاز گمرکات اقلیم کردستان عراق به پلمپ‌های هوشمند اعلام کرد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش داده که در پایان سفر سامال عبدالرحمان عزیز مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق به ایران، یک یادداشت تفاهم بین گمرک ایران و گمرکات  اقلیم در زمینه مسائل آموزشی امضا شد.

منبع: زریان
عناوین برگزیده