تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۷۸۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هامونی از نشست امروز شورای عالی بورس گفت:

اجماع نظر بازیگران عمده در حمایت از بازار سرمایه

می متالز - مدیر عامل فرابورس ایران درخصوص جلسه امروز شورای عالی بورس اظهار داشت: در این نشست اعضای حاضر، شهادت سردار پرافتخار ایران، سپهبد سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند و تاکید کردند با شهادت این چهره، راه ایران برای توسعه و پیشرفت و البته ایجاد امنیت در منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.
اجماع نظر بازیگران عمده در حمایت از بازار  سرمایه

به گزارش می متالز، امیر هامونی افزود: مهمترین دستاورد این نشست اجماع نظر همه برای حمایت از بازار بود. در این جلسه اعلام شد هماهنگی هایی با حقوقی ها صورت گرفت و همه آنها اعم از حقوقی های وابسته به دولت و حقوقی های نهادی در خصوص لزوم حمایت از بازار سهام و ارزنده بودن قیمت سهام با توجه به متغیرهای موجود تاکید داشتند و اینکه همه بازیگران عمده بازار در خصوص خرید سهام و جمع آوری صف های فروش همبستگی داشته و موضع خود را در این خصوص به مدیران بورس ها یا اعضای شورای عالی بورس منتقل کرده بودند.

این مقام اجرایی بازار سهام با اشاره به رشد قیمت نفت و ارز پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: همان طور که شاهد بودیم در ۲۴ ساعت گذشته قیمت نفت افزایش پیدا کرده و نرخ ارز هم صعودی بوده است.بازار سرمایه نیز همواره تحت تاثیر این متغیرهای کلان اقتصادی راه صعود در پیش گرفته است.تاکید بازیگران عمده بازار این بود که با توجه به عدم تغییر در تولید و فروش شرکت ها و همچنین صعودی بودن نفت و ارز، بازار سرمایه در نرخ های کنونی همچنان ارزنده است، لذا در موقعیت های کنونی خریدار هستند.همان طور که می دانید ۸۰ درصد بازار به لحاظ ارزشی در اختیار حقوقی هاست و حمایت آن ها از بازار پیامی جز پرهیز از رفتار هیجانی حقیقی ها و ماندگاری در بازار سرمایه ندارد.

مدیرعامل فرابورس ایران از شروع حمایت صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت ریالی از بازار سهام خبر داد و گفت: این حمایت ها از صبح امروز در نماد های بزرگ آغاز شده و به تدریج به کل بازار تسری پیدا می کند.

او در برابر این سوال که با وجود پیش بینی تشکیل صف های فروش گسترده در بازار امروز چرا از ابزارهای قانونی برای تعطیلی موقت بورس تهران استفاده نشد، تاکید کرد: تعطیلی بورس معنا ندارد.سردار شهید سلیمانی هم اساسا فرد پرکاری بود و همان طور که همواره اخبار فعالیت های ایشان به گوش می رسید، مشخص بود که کار ایشان تعطیلی نداشت، چطور باید بورس را تعطیل می کردیم در حالی که راه این شهید عزیز را ادامه می هیم.

وی افزود: کشور ما در شرایط صلح است و دارای ثبات ؛ اما در سوریه که جنگ بود و حتی راکت و خمپاره تا نزدیکی بورس این کشور منفجر شده بود حتی بورس این کشور یک روز هم تعطیل نشد.

هامونی تاکید کرد: با توجه به ثبات سیاسی و اقتصادی موجود در کشور و متغیرهای صعودی شامل نفت و ارز و وضعیت تولید و فروش مناسب شرکت ها پیش بینی ما برگشت بازار و حرکت صعودی مجدد این بازار است و برنامه های حمایتی از آن با مشارکت گسترده بازیگران عمده و همراهی حقیقی ها تا رسیدن به نقطه تعادل ادامه پیدا خواهد کرد. 

عناوین برگزیده