تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۸۲۳۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو در اختتامیه اینوماین دو اعلام کرد:

ایده های برتر دومین جشنواره اینوماین تجاری سازی می شوند

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در اختتامیه اینوماین دو از تشکیل دبیرخانه دائمی و تبدیل شدن این رویداد به یک فرآیند و برنامه سالانه خبر داد و گفت: ایده های برتر دومین جشنواره اینوماین با حمایت ایمیدرو تجاری سازی می شوند.
ایده های برتر دومین جشنواره اینوماین تجاری سازی می شوند

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در مراسم اختتامیه جشنواره دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین 2) با مثبت ارزیابی کردن این رویداد در تعامل شرکت های دانش بنیان با شرکت های بزرگ معدنی کشور گفت: در این جشنواره ۱۲۱ نشست بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های معدنی و صنایع معدنی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین ۳۰۰ ساعت داوری ایده ها و انتخاب ۱۵ ایده برتر در جشنواره ایده های ارزش آفرین اجرا شد که ایده های برتر با حمایت ایمیدرو، تجاری سازی می شوند.

غریب پور گفت: در جشنواره امسال ۳۳۰ شرکت حضور داشتند که امیدواریم طی سال آتی در اینوماین ۳ ایده و شرکت های بیشتری حضور داشته باشند و نتایج بالاتری برای پیشبرد اهداف ملی را شاهد باشیم. 

وی در ادامه گفت: ۱۷۰ نیاز را از صنایع کشور گرفته‌ایم که تعداد 20 نیاز از این نیازها به صورت پژوهشی درآمده است.

غریب پور گفت:  ۵ ایده از ۱۵ ایده برگزیده جشنواره اینوماین توسط ایمیدرو حمایت خواهد شد و ایمیدرو در بخش پژوهشی، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد تبدیل به یک فرایند شده است، گفت: محصول این جشنواره، تشکیل دبیرخانه دائمی و تبدیل این رویداد به یک فرآیند است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو در پیوند بین معدن و صنایع معدنی، دانشگاه ها و دانش بنیان ها به دنبال شبکه سازی و نهادسازی است.

غریب پور در ادامه افزود: سازمان ایمیدرو همچنین در بعد آموزش امسال ۱۰۰ درصد رشد عملکرد داشته است و  توسعه دانش محور، بهره وری عوامل تولید، راهکارهای نوین اکتشاف، فرآوری و استخراج و رضایت پرسنل مورد توجه ایمیدرو است. 

وی گفت: ما باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم چرا که ایده‌های علمی دانشگاه‌ها کارگشا و خلاق است. ما به دنبال راه‌های نوین اکتشاف و بهره‌وری هستیم و دانشگاه می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

غریب پور گفت: در اکثر محصولات صنعتی مازاد تولید داریم که باید صادر شود و برای صادرات آن می‌توانیم از پتانسیل ایده‌های عملی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازهای معدن و صنایع معدنی را احصا کند، مطمئنا حمایت خواهیم کرد.

عناوین برگزیده