تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۸۳۴۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برنامه احداث کارخانه ۵۰۰ هزار تنی پودر آلومینیوم در آلومینای ایران

می متالز - فاز نخست طرح تولید شمش آلومینیوم با ظرفیت 40 هزار تن و با سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومان در پایان سال گذشته به تولید رسید.
برنامه احداث کارخانه ۵۰۰ هزار تنی پودر آلومینیوم در آلومینای ایران

به گزارش می متالز، تورج زارع، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران به عنوان یکی از شرکت های برتر در بیست و دومین رتبه بندی شرکت های برتر :

مجتمع آلومینای ایران از۳ بخش معادن، کارخانه تولید پودر آلومینا و کارخانه شمش آلومینیوم تشکیل شده است. معادن بوکسیت کشور در مناطق جاجرم (خراسان شمالی)، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان واقع است.

ذخایر معادن برای بوکسیت های سخت (دیاسپوری) طی ۴-۵ سال اخیر از ۱۰ میلیون تن به حدود ۴۰ میلیون تن رسیده است. در بخش بوکسیت شِیلی، میزان ذخایر حدود ۷۰ میلیون تن است.

شرکت آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن فعالیت می کند. تولید سالانه این کارخانه در حال حاضر ۱۹۰ هزار تن پودر آلومینا است.

فاز نخست طرح تولید شمش آلومینیوم با ظرفیت ۴۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در پایان سال گذشته به تولید رسید.

این شرکت برنامه احداث کارخانه ۵۰۰ هزار تنی پودر آلومینیوم را پیش رو دارد که با اجرای آن ظرفیت تولید ۲ برابر رقم کنونی خواهد شد.

عناوین برگزیده