تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۹۰۹۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پای تابلوی معاملات:

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

می متالز - جنگ نفتی عربستان و روسیه منجر به افت شدید قیمت‌های جهانی نفت و کامودیتی‌ها شد و تبعات آن به بورس تهران نیز سرایت کرد اما؛ چند نکته از دید سهامداران هیجان زده پنهان مانده است.
حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

به گزارش می متالز، تحت تأثیر افت قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی، بازار سرمایه امروز شروع منفی داشت و صف‌های فروش سنگین به اغلب سهم‌ها سرایت کرد اما؛ این رفتار تنها ناشی از هیجان بدون تحلیل است. چرا که نفت در بودجه سال آینده سهم بسیار اندکی دارد و اقتصاد کشور از قیمت‌های جهانی نفت و فلزات اثر کمی می‌پذیرد.

بنابراین، نباید تحت تأثیر تحولات جهانی که مدت زمان زیادی به درازا نمی‌کشد، اینگونه هیجانی عمل کرد.
در حال حاضر، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۳ هزار واحد افت کرد و ارزش معاملات از رقم ۳۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

بنا به دلایل گفته شده در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها صنایع مختلفی را در صدر لیست خرید خود قرار دادند و بر اساس آن، «وبملت» و «فولاد» را خریدار بودند و «وبصادر» را نیز در تیررس خرید خود قرار داده‌اند.

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات «شپنا» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند. همچنین، میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم‌های تازه وارد بازار سهام «ذوب» و «دماوند» نشان دادند.

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته «تپکو» است که صف فروش بسیار سنگینی را تحمل می‌کند. دو نماد «وتجارت» و «شپنا» دیگر نمادهایی هستند که عرضه های بالایی در آن ها رخ می‌دهد.

همچنین، تقاضای بالایی در نمادهای تازه عرضه شده «شگویا» شکل گرفته و پس از آن، سهام «تملت» و «قرن» بیشترین میزان تقاضا را دارند.

عناوین برگزیده