تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۹۱۷۸۵
سرویس خبر : انرژی
پژوهشگاه صنعت نفت سال پرکاری را پشت سر گذاشت

تلاش پژوهشگاه برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنعت نفت

می متالز - رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، ۹۸ را سالی پرشتاب برای تحقق اهداف این مجموعه خواند و گفت: با تکیه بر توان و همت نیروهای ارزشمند توانستیم در شرایط تحریم نیازهای فناورانه صنعت را به‌طور مؤثر پاسخگو باشیم و نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد ملی و صنعت نفت ایفا کنیم.
تلاش پژوهشگاه برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنعت نفت

به گزارش می متالز، جعفر توفیقی ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی همکاران این مجموعه گفت: پژوهشگاه امسال با همت و روحیه و انگیزه بالای همه نیروهای خود توانسته موفقیت‌های بسیاری را در حوزه‌های بالادست، پایین‌دست، انرژی و محیط‌زیست به‌دست آورد و به بازیگری توانمند در عرصه پژوهش و توسعه و فناوری در صنعت نفت و گاز تبدیل شود.

وی به اثربخشی پژوهشگاه در رفع نیازهای صنعت نفت و گاز نیز اشاره کرد و افزود: امروز این مجموعه، با شناخت دقیق از نیاز صنعت، مجری صدها پروژه و طرح در بخش‌های مختلف صنعت نفت بوده و در پروژه‌هایی ایفای نقش می‌کند که تکنولوژی آن صرفا به کشورهای محدودی تعلق دارد و در کشور نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به تأسیس مرکز نوآوری به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشگاه در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: توجه به نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت بوده که پژوهشگاه با تاسیس این مرکز به‌سرعت در این مسیر گام نهاده و در همین راستا به وزیر نفت به صورت شفاهی و کتبی قول داده‌ایم تا قبل از به سرانجام رسیدن برنامه‌های ایشان در پارک فناوری شهر ری، مرکز نوآوری پژوهشگاه خواهد توانست اهداف مدنظر ایشان را محقق سازد.

توفیقی ادامه داد: اطمینان دارم با راه‌اندازی این مرکز، با حضور نیروهای جوان و خلاق در قالب استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، پژوهشگاه می‌تواند گام‌های بسیار بلندتری را به جلو بردارد و در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیر خود برای تحقق اهداف بلند صنعت نفت و گاز، نیروهای جوان با استعداد دیگری را نیز جذب کند.

وی با اشاره به چالش‌های پژوهشگاه در ماه‌های آخر سال تصریح کرد: هیچ مشکلی سبب نشده پژوهشگاه لحظه‌ای از انجام وظایف و مأموریت‌های خود دست بردارد و همواره مواجه شدن با هر چالشی، سبب تقویت انگیزه ما شده است.

توفیقی به شیوع بیماری کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تلاش مسئولان و کادر درمانی کشور بتوانیم با هجوم این ویروس مقابله کنیم.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار