تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۲۸
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۹۴۱۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تاثیر شدیدتر کرونا ویروس هنوز در انتظار روسال است

می متالز - روسال، غول آلومینیومی روسیه، اخیرا عملکرد مالی خود را برای سال ۲۰۱۹ منتشر کرد که حاکی از جهش زیان خالص در سه ماهه پایانی این سال بود.
تاثیر شدیدتر کرونا ویروس هنوز در انتظار روسال است

به گزارش می متالز به نقل از Aluminium Insider، پس از افزایش شدید زیان خالص روسال مطابق با گزارش‌های مالی مربوط به سال ۲۰۱۹، این شرکت پیش‌بینی کرده است که شیوع کرونا ویروس تاثیر چشم‌گیری بر بازار جهانی آلومینیوم در نیمه نخست سال جاری خواهد داشت. با انتشار این اخبار، قیمت سهام روسال ۸ درصد افت داشت. ارزش سهام این شرکت از ابتدای ژانویه ۲۱ درصد افت تجربه کرده است.

زیان خالص تعدیل‌شده روسال در 3ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳۸ میلیون دلار بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان تنها ۱۷ میلیون دلار عنوان شده بود. درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) در این دوره ۲۰۱ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۴۵ درصد افت داشت. این در حالی بود که کل درآمد این دوره با ۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

به گفته مدیر عامل روسال، در سال گذشته شرایط دشواری در روسال و کل صنعت جهانی آلومینیوم وجود داشت که افت ۱۵ درصدی قیمت آلومینیوم در LME بخشی از آن بود. در نتیجه، درآمد سالانه شرکت نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. علاوه بر این، تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا فرصت تجارت را از شرکت گرفت و به وخامت اوضاع افزود.

کل تولید آلومینیوم روسال بدون تغییر نسبت به سال گذشته ۳.۸ میلیون تن بود. اما فروش سال ۲۰۱۹ با افزایش ۱۳.۸ درصدی به ۴.۲ میلیون تن رسید که دلیل اصلی آن فروش موجودی انباشته ناشی از تحریم بود.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ روابط خود را با مشتریان گسترش داد و با بازگشت به بازار محصولات با ارزش افزوده، چندین قرارداد بلندمدت را تمدید کرد. روسال همچنین موقعیت خود را در بازار جهانی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم پاک (با کمترین انتشارات کربنی) تثبیت کرد.

عناوین برگزیده