تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۹۴۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد خراسان حلقه‌های زنجیره تولید را تکمیل می‌کند

می متالز - سید حسین احمدی سلیمانی مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع گفت: در حال حاضر فولاد خراسان از 5 حلقه صنعت فولاد 4 حلقه را در مجموعه خود در نیشابور در اختیار دارد و حلقه دیگر را نیز در منطقه سنگان به بهره‌برداری خواهد رساند.
فولاد خراسان حلقه‌های زنجیره تولید را تکمیل می‌کند

به گزارش می متالز، وی افزود: کارخانه گندله‌سازی فولاد خراسان با ظرفیت 2.5 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان، تست گرم آن آغاز می‌شود و امید می‌رود در هفته آخر بهمن ماه برای افتتاح با حضور مقامات کشور آماده می‌شود.

احمدی به طرح دیگر فولاد خراسان اشاره کرد و بیان داشت: دیگر طرح توسعه‌ای کارخانه اکسیژن است که با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان در اواخر بهمن ماه آغاز به‌کار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان حلقه نهایی این مجتمع را کنسانتره‌سازی دانست و تصریح کرد: طرح توسعه بعدی نیز کارخانه کنسانتره‌سازی در سنگان است که تا کنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بالغ بر 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن شده است. امید می‌رود این طرح نیز در کمتر از 20 ماه آینده راه اندازی شود.

وی در پایان وضعیت فولادسازی‌ها و نیز توسعه ظرفیت فولادسازی را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: فولادسازی جدیدی که اخیرا به چرخه تولید فولاد خراسان اضافه شده است، به همراه فولادسازی قدیمی با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

عناوین برگزیده