تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۰۰۰۹۶

جامعه اسلامی دانشجویان آذربایجان شرقی برای برگزاری مناظره محیط زیستی اعلام آمادگی کرد

می متالز - دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان آمادگی خود را برای میزبانی از برگزاری برنامه مناظره علمی و مبتنی بر مدارک و مستندات در خصوص موضوع آلودگی‌های زیست محیطی استان، به ویژه معدن طلای اندریان براب تحقق شفافیت و روشنگری، اعلام کرد.
جامعه اسلامی دانشجویان آذربایجان شرقی برای برگزاری مناظره محیط زیستی اعلام آمادگی کرد

به گزارش می متالز، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان آمادگی خود را برای میزبانی از برگزاری برنامه مناظره علمی و مبتنی بر مدارک و مستندات در خصوص موضوع آلودگی‌های زیست محیطی استان، به ویژه معدن طلای اندریان براب تحقق شفافیت و روشنگری، اعلام کرد.

در این نامه که جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی خطاب به استاندار آذربایجان شرقی نوشته و رونوشت آن را به احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و حمید قاسمی مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان شرقی ارسال شده، آمده است: 

نیک مستحضرید که محیط زیست و اکوسیستم‌های زنده به عنوان چرخه حیات، که همه موجودات زنده من جمله انسان را در خود جای می‌دهد، به عنوان موهبتی الهی و امانتی ارزنده در اختیار انسان است که هرگونه دخل و تصرف غیراصولی در آن، عواقبش را با شدتی بیشتر متوجه انسان خواهد ساخت.

در سال‌های اخیر فعالیت‌های صنعتی و معدنی در استان آذربایجان شرقی گاها به تخریب‌هایی در محیط زیست انجامیده که در تقابل با اهداف توسعه ای این فعالیت هاست و بیشتر می‌توان آن را ضد توسعه نامید.

 مسائلی چون معدن طلای اندریان و فعالیت کارخانه کاوه سودای مراغه همواره محل مناقشه بین طرفداران محیط زیست، تشکل‌های دانشجویی، گروه‌ها و ساکنین محلی و متولیان رسمی این فعالیت‌ها بوده است، امری که در غالب موارد به پاسخی درخور منجر نشده است.

در ماه‌های اخیر و دنبال تلف شدن تعدادی از احشام در محدوده معدن طلای اندریان، این موضوع بار دیگر در اذهان عمومی طرح شده و به نظر می‌رسد که فعالیت‌ها از اصول زیست محیطی تخطی کرده است.

این اتفاق واکنش‌های متفاوتی را از سوی نمایندگان مجلس و سازمان محیط زیست در پی داشته است. که اصرار و انکار ماحصل نهایی آن تا به امروز بوده است. اما آنچه برای مردم اهمیت دارد روشن شدن اصل ماجرا و ایجاد تسلی خاطر برای دلسوزان این آب و خاک است.

در روزهای اخیر شاهد اعلام آمادگی اداره کل محیط زیست برای پاسخگویی به مسائل و شبهات مطرح شده از سوی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر –بیگی- بوده‌ایم که به نظر گامی مثبت برای حل مساله است.

براین اساس دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان آمادگی خود را برای میزبانی از برگزاری برنامه مناظره علمی و مبتنی بر مدارک و مستندات در خصوص موضوع مذکور را اعلام می‌دارد تا گامی در جهت تحقق شفافیت و روشنگری باشد.

لازم به ذکر است در صورت اعلام آمادگی طرفین و معرفی نماینده خود، حسب شرایط قرنطینه، جزئیات برگزاری برنامه در فضای حقیقی یا مجازی با هماهنگی طرفین عملیاتی خواهد شد.

عناوین برگزیده