تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹
سرویس خبر : انرژی

درخواست ایران برای بازدید از محل انفجار خط لوله صادرات گاز به ترکیه

می متالز - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر ایران به عراق و ارمنستان صادرات گاز دارد و طبق پیش بینی های صورت گرفته تا خرداد ماه صادرات گاز به ترکیه نیز از سر گرفته خواهد شد.
درخواست ایران برای بازدید از محل انفجار خط لوله صادرات گاز به ترکیه

به گزارش می متالز، مهدی جمشیدی دانا، با بیان اینکه صادرات گاز به ترکیه به دلیل انفجار خط لوله‌ای که گاز ایران را به ترکیه وارد می‌کرد، از دوازدهم فروردین متوقف شد، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون همچنان صادرات قطع است و تا زمان رفع مشکل صادرات آغاز نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا شرکت ترکیهای که طرف قرارداد ما است، عملیات بازسازی را به کندی پیش می‌برد، تصریح کرد: درخواست خود را به طرف ترکیه‌ای برای بازدید از محل انفجار ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها هستیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: پیش بینی میشود که تا آخر خردادماه عملیات تعمیرات انجام شود.

جمشیدی دانا درباره وضعیت صادرات گاز ایران به دیگر کشورها نیز، گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر میشود. به ارمنستان نیز صادرات جزئی در قالب تهاتر گاز با برق داریم.

گفتنی است، خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه در بامداد روز ۱۲ فروردین سال جاری برای یازدهمین بار در ۱۵ سال گذشته منفجر شد. امری که جریان گاز را بین ایران ترکیه متوقف کرده است.

عناوین برگزیده