تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۰۰۳۷۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رحیمی جهان آبادی انتقاد کرد:

طرح‌های پیش فروش خودرو به نام مردم به کام سوداگران؛ شیوه کنونی به توسعه بازار سیاه دامن می زند

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید شیوه ثبت نام در طرح‌های پیش فروش خودرو موجب سرگردانی مردم شده زیرا افراد پس از مراجعه به سایت فروش با پیام هایی مانند تکمیل ظرفیت مواجه می شوند حال آنکه تنها چند دقیقه از آغاز ثبت نام گذشته است.
طرح‌های پیش فروش خودرو به نام مردم به کام سوداگران؛ شیوه کنونی به توسعه بازار سیاه دامن می زند

به گزارش می متالز، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از مکانیسم خودروسازان برای پیش فروش خودرو، گفت: قیمت خودرو در بیشتر کشورهای دنیا علیرغم کیفیت مناسب، سیر نزولی داشته و با اُفت قیمتی روبه رو شده است اما در شرایط فعلی نه تنها بهای چارچرخ ها در ایران کاهش نیافته بلکه به دلیل وضعیت نابسامان صنعت خودروسازی روز به روز گرانتر نیز می شود.

 

وضعیت صنعت خودرو در ایران روز به روز اسفناک‌تر می شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت صنعت خودرو در ایران روز به روز اسفناک‌تر می شود، افزود: تفاوت فاحش قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب ایجاد بازار سیاه شده است. این وضعیت تمایل مردم برای ثبت نام در طرح‌های پیش فروش و خرید خودرو با قیمت کمتر را افزایش می دهد هرچند این خودروها از کیفیت و استاندار لازم نیز برخوردار نباشند.

 

خودروهای فروخته شده در طرح‌های پیش فروش در بازار سیاه یافت می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم حتی برای شرکت در طرح‌های پیش فروش و خرید خودروی بی کیفیت نیز با مشکل روبه رو هستند، اظهار کرد: شیوه ثبت نام در این طرح‌ها موجب سرگردانی مردم شده زیرا افراد پس از مراجعه به سایتِ فروش با پیام هایی مانند تکمیل ظرفیت مواجه می شوند حال آنکه تنها چند دقیقه از آغاز ثبت نام گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیشتر خودروهای فروخته شده در طرح های پیش فروش در بازار سیاه به فروش می رسد، اضافه کرد: قوه قضاییه باید به موضوع خودروسازی در ایران و نحوه پیش فروش خودرو ورود کند از سوی دیگر مجلس نیز با پیگیری به دنبال تعیین تکلیف و اجرای طرح ساماندهی صنعت خودرو باشد.

 

خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازی ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد، ادامه داد: باید موضوعاتی مانند کیفیت، قیمت، ثبت نام در طرح های پیش فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نحوه رقابت خودروسازان با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

رحیمی جهان آبادی صنعت خودروسازی ایران را به دلیل قیمت بالای محصولات و کیفیت نامناسب آنها در دنیا استثنایی خواند و تصریح کرد: حتی در کشورهای همسایه نیز قوانین و چارچوب های مشخصی برای صنعت خودروسازی وجود دارد تا مردم بتوانند خودروی باکیفیت و ارزان قیمت خریداری کنند در حالیکه خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است که حمایت از این شرکت ها، نیز نمی تواند تاثیری در بهبود عملکرد آنها داشته باشد.

عناوین برگزیده