تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۰۰۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲۸ واحد تجاری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمب شد

می متالز - رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۲۸ واحد تجاری غیرضروری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد.
۱۲۸ واحد تجاری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمب شد

به گزارش می متالز، احمدرضا سمیعی نسب در سیزدهمین جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری قم، اظهار داشت: خدمات فراوانی در حوزه بازرسی از اصناف انجام شد و بیش از 95 درصد از اصناف قم، مشارکت خوبی در تعطیلی واحد صنفی خود داشتند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم افزود: تا روز سیزدهم فروردین در طرح تعطیلی اصناف تجاری غیرضروری در قم، هزار و 559  مورد بازدید توسط بازرسان صمت و 623 بازدید از سوی بازرسان اصناف انجام شد.

وی تصریح کرد: در این مدت 128 واحد تجاری غیرضروری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت 30 روز پلمب شد که شامل پلمپ 91 مورد از سوی بازرسان صمت و 37 مورد از طرف بازرسان اصناف است.

سمیعی نسب بیان کرد: این اصناف شامل رسته‌های موبایل فروشی و پوشاک و آرایشی بهداشتی و آبمیوه فروشی و رستوران و آرایشگاه مردانه و قنادی و ... است.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون تعطیلی واحدهای صنعتی در قم دغدغه‌ای وجود نداشت چراکه کارفرمایان و کارگران به‌خوبی ضوابط بهداشتی در روند کار را موردتوجه قرار دادند و در این واحدهای صنعتی نیز ازدحام جمعیتی از طرف مردم وجود ندارد و با آحاد جامعه سروکار ندارند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: در این طرح بسیاری از واحدهای تجاری دچار آسیب اقتصادی شده‌اند که واحدهایی که در جهت تعطیلی صنف، مشارکت داشتند موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: اگر اصناف بتوانند خود را با فروش اینترنتی و فعالیت در فضای مجازی وفق دهند و از ظرفیت‌های مجازی بر پایه توزیع کالاها و اقلام استفاده کنند، کمتر دچار مشکلات اقتصادی می‌شود.

جهاد دانشگاهی تخصص و ظرفیت لازم را در تولید الکل و ماسک دارد

محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: مقدمات لازم برای تولید اقلام بهداشتی در جهاد دانشگاهی فراهم است و این نهاد انقلابی، تخصص و ظرفیت لازم را در تولید الکل و ماسک دارد.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در اختیار تولید قرار بگیرد بخش زیادی از مشکلات در کمبود اقلام بهداشتی رفع می‌شود، در این زمینه نیاز به همراهی مسوولان و رفع موانع داریم.

حیدری عنوان کرد: تمامی ارگان‌ها و نهادها در جهت تلاش در ارائه خدمات باید هماهنگ باشند تا شاهد موازی کاری و به هدر رفتن فرصت‌ها نباشیم.

عناوین برگزیده