تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۱۰۱۰۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس شورای شهر:

آسفالت معابر اصلی اردکان شتاب گرفت

می متالز - رییس شورای شهر اردکان تاکید کرد که در راستای تحقق شعار انتخابی برای سال ‌جهش تولید، ‌آسفالت معابر اصلی این شهر که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد تا پایان خرداد ماه امسال پایان می یابد.
آسفالت معابر اصلی اردکان شتاب گرفت

به گزارش می متالز، محمدجواد شاکر روز یکشنبه افزود: با حمایت مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان بخشی از کوچه های بلوار جمهوری و همچنین بخش عظیمی از بلوار شهید عاصی زاده آسفالت شد و با توجه به اولویت شهرداری بیشتر معابر اصلی شهر تا پایان ماه آینده آسفالت می شود.

۸۰ کیلومتر از معابر و خیابان های اردکان در طرح آسفالت قرار دارد.

وی اضافه کرد: قیر مورد نیاز آسفالت معابر از مجتمع  یاد شده دریافت و به سه کارخانه تحویل شد که آسفالت مورد نیاز معابر اصلی شهر را تهیه کنند.

رییس شورای شهر اردکان با بیان اینکه شهرداری، افزون بر ۱۰ میلیارد تومان برای زیرسازی معابر هزینه کرد، یادآور شد: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر اردکان در نظر گرفته شد.

شاکر اظهارداشت:‌ هدف از اجرای این پروژه مرمت و آسفالت تمامی معابری است که در نتیجه طرح فاضلاب شهری آسیب دید.

همچنین محمود مصری نژاد مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان با ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه آسفالت سطح شهر گفت: با همدلی و همراهی همه مسوولان می توان بسیاری از مشکلات را رفع کنیم و این مجتمع علاوه بر کمک به بخش درمانی شهرستان، به بخش توسعه عمرانی نیز توجه دارد.

شورای شهر اردکان هفت عضو دارد و مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۸ درصد جمعیت اردکان در مرکز این شهرستان سکونت دارند و دارای شهرهای اردکان، احمدآباد و عقداست.

همچنین مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دیدار با جمعی از نمایندگان انجمن های کارگری این معدن گفت:  کارگران سرمایه حقیقی هر واحد تولیدی و صنعتی هستند و هیچ توسعه‌ای در تولید روی نمی‌دهد مگر با همت و تلاش کارگران.  

ناصر تقی زاده بر ضرورت تعامل میان کارگران و کارفرمایان در رفع مشکلات معیشتی و رفاهی و بهبود شرایط کار تاکید کرد و یادآور شد: آماده هستیم در هر زمان به خواسته‌های به حق کارگران در چارچوب ضوابط قانونی پاسخ دهیم  و با همکاری یکدیگر بتوانیم چرخ اقتصادی را با سرعت بیشتر به چرخش درآوریم و جهش تولید را که خواسته مقام معظم رهبری است محقق کنیم.

در مجتمع  معدنی و صنعتی چادرملو اردکان افزون بر هفت هزار کارگر ،۴۲ هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

این مجتمع سالانه ۱۰.۵میلیون تن کنسانتره سنگ آهن ، ۴.۵ تن گندله،‌ یک میلیون و ۵۵۰ تن آهن اسفنجی ،‌ یک میلیون و ۳۰۰هزار تن شمش فولاد در شهرستان اردکان  و ۵۰۰ تن میلگرد در سرمد ابرکوه تولد می کند.

عناوین برگزیده