تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰

تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان "تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی (ره) منتقل شد"،گفت:هماهنگی‌ لازم برای انتقال ۴ دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.
تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد

به گزارش می متالز، بهروز آقایی در خصوص دلایل انتقال 5 دستگاه مکنده غلات بندر چابهار به بنادر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بندرعباس، اظهار کرد:‌ اسفندماه سال 97 با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید. از این تعداد، 6 دستگاه متعلق به بندر امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران این تعداد دستگاه باید به بندر امام خمینی منتقل می‌شد. هیئت وزیران دستور داده که این کار انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز آنرا اجرا کرد.

وی یادآور شد: خریدهای این تجهیزات بر اساس نیاز بنادر کشور صورت گرفته، به دلیل آن‌که بندر چابهار تحریم نبود مونتاژ این دستگاه‌ها در اینجا (بندر چابهار) انجام شد و سهم هر بندر را انتقال داده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که تاکنون 4 دستگاه مکنده غلات به بندر امام و یک دستگاه به بندر شهید رجایی منتقل شده است، تاکید کرد: اساسا به این میزان تجهیزات در بندر چابهار نیاز نداشتیم،‌ البته مصوبه را تغییر دادیم و اعلام کردیم احتمال دارد گنتی‌کرین‌های (جرثقیل دروازه‌ای) بندر چابهار با تاخیر وارد شود، بر این اساس 2 دستگاه مکنده غلات در این بندر باقی ماند.

آقایی در عین حال گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال 4 دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده