تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۰۱۱۶۳

فروش بلیت هواپیما پایین‌تر از «نرخ کف» ممنوع شد

می متالز - شرکت هواپیمایی ماهان به دفاتر مسافرت هوایی طرف قرارداد و دفاتر فروش تأکید کرده است؛ تحت هیچ شرایطی فروش بلیت نباید از حداقل نرخ کف پایین‌تر به فروش برسد.
فروش بلیت هواپیما پایین‌تر از «نرخ کف» ممنوع شد

به گزارش می متالز،  با شیوع کرونا در کشور و عدم استقبال مسافران از سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی برای جبران خسارت‌های خود و همچنین جذب بیشتر مسافران قیمت بلیت‌ها را در برخی از موارد کاهش دادند به طوری که قیمت بلیت حتی در برخی از مسیرها به ۵۰ هزار تومان نیز رسیده بود؛ اما ظاهرا با توافق انجام گرفته بین ایرلاین ها، دیگر دفاتر فروش امکان فروش کمتر از «نرخ کف» بلیت در مسیرهای داخلی را نخواهند داشت.

اخیراً شرکت هواپیمایی ماهان در بخشنامه‌ای به دفاتر مسافرت هوایی طرف قرارداد و دفاتر فروش اعلام کرده است؛ حداقل نرخ فروش بلیت حداقل (نرخ کف) در مسیرهای داخلی است و نباید بلیت از نرخ کف کمتر  به فروش برود.

در بخشنامه شرکت هواپیمایی ماهان آمده است؛ پیرو توافق به عمل آمده بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی در خصوص رعایت حداقل نرخ بلیت (نرخ کف) در مسیر پروازهای داخلی که به تائید انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است باید فروش بلیت طبق حداقل نرخ تعیین شده (نرخ کف) برای مسیرهای دخلی که در سایت این شرکت و انجمن شرکت‌های هواپیمایی  و سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده، به فروش برسد.

شرکت هواپیمایی ماهان به‌به دفاتر مسافرت هوایی طرف قرارداد و دفاتر فروش تأکید کرده است؛ تحت هیچ شرایطی فروش بلیت نباید از حداقل نرخ کف پایین‌تر به فروش برسد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده