تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۰۱۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وعده‌ها پس از انفجار معدن آزادشهر به کجا رسید؟

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان آخرین وضعیت رسیدگی به خانواده معدنچیان جان‌باخته در حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر و کارگران معدن و همچنین روند کار معدن را سه سال پس از این حادثه تشریح کرد.
وعده‌ها پس از انفجار معدن آزادشهر به کجا رسید؟

به گزارش می متالز، معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

به‌منظور پیگیری وعده‌هایی که بعد از این حادثه از سوی مسوولین بیان شد به سراغ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان رفتیم. سعید مازندرانی در این خصوص گفت: بعد از حادثه انفجار معدن، دیه تمامی ۴۳ معدنچی جان‌باخته به همراه ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تهیه مسکن به‌طور کامل به خانواده‌ها پرداخت شد.

وی افزود: همچنین در کوتاه‌ترین زمان برای خانواده بازماندگان احکام بازنشستگی صادر و پرداخت مستمری آغاز شد و ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از حادثه انفجار معدن زمستان یورت، تمامی تونل‌های این معدن به سیستم تهویه هوشمند مجهز شدند و از لحاظ ایمنی و تهویه گاز، از استاندارد قابل قبولی بهره‌مند هستند.

مازندرانی تصریح کرد: پس از آغاز مجدد فعالیت معدن زمستان یورت، بازدیدهای ادواری بازرسان ادارات صمت، بهداشت و کار در قابل اکیپ سه نفره از بخش‌های مختلف معدن با جدیت برقرار است. بعد از شیوع ویروس کرونا نیز علاوه بر ضدعفونی مستمر محیط کار و ادوات کارگران، اقلام بهداشتی در اختیار کارگران قرار گرفت. تاکنون هیچ کارگری از معدن به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از آغاز مجدد فعالیت معدن تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فعالیت نزدیک به ۵۰۰ کارگر در معدن زمستان یورت، گفت: در حال حاضر حقوق و مزایا و حق بیمه کارگران بر اساس استاندارد حقوقی معادن توسط کارفرما و پیمانکاران پرداخت می‌شود.

مازندرانی یادآور شد: کارگران معدن گله‌مندی در خصوص واریز نشدن حق بیمه در برخی ماه‌ها از سال‌های ۸۴ تا ۹۲ داشتند که با کمک تأمین اجتماعی و همکاری مدیریت معدن، نسبت به پرداخت آن اقدام شد.

عناوین برگزیده