تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۰۱۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جمع درامد‌های شرکت به ۲.۲۰۳ میلیارد ریال رسید:

افزایش ۹۰ درصدی سودآوری سپرده گذاری مرکزی

می متالز - کارمزد تسویه معاملات با توجه به رشد سنگین ارزش معاملات در سال گذشته به ۱.۷۸۸ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد.
افزایش ۹۰ درصدی سودآوری سپرده گذاری مرکزی

به گزارش می متالز، شرکت سپرده گذاری مرکزی بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ موفق به کسب سود خالص ۱.۶۸۰ میلیارد ریالی شده و این سود در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اصلی‌ترین نکته در صورت‌های مالی این شرکت را می‌توان رشد ۱۶۸ درصدی درآمد‌های آن عنوان کرد. درآمد‌های محقق شده شرکت که عمدتا از محل کارمزد تسویه معاملات محقق شده با رشد ۱۶۸ درصدی به ۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال رسیده است.

کارمزد تسویه معاملات با توجه به رشد سنگین ارزش معاملات در سال گذشته به ۱.۷۸۸ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد. در سال جاری و با توجه به رسیدن ارزش معاملات به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در روز، انتظار رشد مجدد ۳ برابری این کارمزد‌ها وجود دارد.

همچنین، در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی که بخش مهمی از آن از محل سود اوراق بدهی و سپرده‌های بانکی است، درآمد شرکت به مبلغ ۷۲۸ میلیارد ریال محقق شده که ۱۱ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عناوین برگزیده