تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۹
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۰۱۶۱۶
سرویس خبر : انرژی

قرارداد توسعه دو میدان نفتی به ارزش ۶۰ میلیون دلار امضا شد

می متالز - شرکت ملی حفاری ایران و شرکت خدمات مهندسی پژواک‌انرژی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد به‌منظور همکاری در اجرای طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر، قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون دلار امضا کردند.
قرارداد توسعه دو میدان نفتی به ارزش ۶۰ میلیون دلار امضا شد

به گزارش می متالز، براساس این قرارداد که دیروز (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در تهران امضا شد، شرکت ملی حفاری ایران افزون بر حفر چاه‌های توسعه‌ای تحت قرارداد، نسبت به ارائه خدمات جانبی یکپارچه تعریف‌شده نیز اقدام می‌کند.

سید عبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در آیین امضای این قرارداد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مادر تخصصی حفاری در صنعت نفت ایران، یادآور شد: ملی حفاری در حفاری چاه‌های اکتشافی در میدان‌های مختلف کشور از جمله میدان‌های سپهر و جفیر نقش محوری داشته و اطلاعات مخزنی و تجربه کار در این میدان‌ها را دارد.

وی افزود: این شرکت به‌منظور ورود به این پروژه دو دستگاه حفاری سنگین و روزآمد ۹۳ و ۹۴ فتح را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته و تجهیزات لازم در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی و نیروهای مجرب برای انجام کار در نظر گرفته شده است تا با همکاری و تعامل مطلوب با شرکت پژواک انرژی، کار براساس جدول زمان‌بندی دنبال شود.

موسوی با بیان اینکه در شرایط شتاب‌بخشی به اجرای پروژه در صورت نیاز تعداد دکل‌ها و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی مهندسی افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری اکنون در حال مذاکره با گروه گسترش انرژی است تا افزون بر این پروژه، در حفاری و تکمیل ۱۰ حلقه چاه دیگر در این میدان‌ها مشارکت کند، همچنین این شرکت هم‌زمان با این پروژه، با شرکت‌های طرف قرارداد دولتی و بخش خصوصی در طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن نیز مشارکت فعال دارد و در این زمینه ۱۵ دستگاه حفاری و بخش قابل توجهی از توان عملیاتی در بخش ارائه خدمات فنی و مهندسی خود را به‌کار گرفته است.

مهدی میرمعزی، مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد نیز اظهار کرد: در اجرای طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر در مجموع حفاری بیش از یکصد حلقه چاه نفتی پیش‌بینی شده است و همکاری‌های مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران با شرکت‌های بخش خصوصی، زمینه تحول و پیشرفت در کار را فراهم می‌آورد.

عباس قبادی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی پژواک‌انرژی نیز فعالیت‌های این مجموعه را در بخش‌های مدیریت، مهندسی، تأمین کالا و اجرای پروژه‌های نفت و گاز تشریح کرد.

میدان‌ جفیر در سال ۱۹۷۶ میلادی با حفر چاه شماره یک جفیر کشف شد. این میدان‌ها در بخش شمال شرقی حوزه رسوبی دشت آبادان و در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارد.

در نیمه دوم سال ۹۶، با مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده از سوی مدیریت‌های ذی‌ربط شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع، ارتباط ساختاری مخازن سپهر و جفیر و لزوم توسعه یکپارچه آنها به‌منظور حداکثر کردن ثروت ملی به اثبات رسید و قرارداد توسعه یکپارچه سپهر و جفیر، ۲۷ اسفندماه همان سال امضا شد.

عناوین برگزیده