تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۱۰۱۶۸۶
معاون وزیر صنعت:

شرکت های بزرگ معدنی ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهند

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بنگاه‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه می‌دهند.
شرکت های بزرگ معدنی ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهند

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در نشست بررسی اقدامات انجام شده درخصوص همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها گفت: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت طی سال جاری نیز برنامه های مشارکتی بین ایمیدرو و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه است. قراردادهای بین ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد بومی سازی موجب کاهش نیازهای ارزی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت سود شرکت ها و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه شرکت ها، رویکردی توسعه ای است که در ایمیدرو عملیاتی شد. بررسی زمین شناسی اکتشافی حفاری های عمیق ایران مرکزی از دیدگاه اکتشاف ذخایر پنهان و ... بخشی از همکاری های تحقیقاتی بین ایمیدرو و دانشگاه تهران است.

این مقام مسوول ادامه داد: طراحی و اجرای کارگاه های تخصصی بین المللی در حوزه معادن و صنایع معدنی برای ستاد و کلیه شرکت ها و واحدهای تابعه ذیل برنامه های این سازمان با دانشگاه امیرکبیر در قالب قرارداد دنبال می شود. بررسی و امکان دستیابی به فناوری تولید، جاذبه های طبیعی با استفاده از باطله های معدن انگوران به منظور کنترل آلودگی آب و خاک با توجه به متغیرهای اقتصادی و ... در شمار دیگر برنامه های مدون شده با دانشگاه امیرکبیر است.

غریب پور  پروژه بومی سازی و احیای معادن کوچک را یکی از برنامه های مهم ایمیدرو با جهاد دانشگاهی معرفی و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی پروژه پژوهشی طراحی و احداث واحد ساخت کاتالیست HDS (سولفورزدایی هیدروژنی) با ظرفیت یک تن در روز در مقیاس نیمه صنعتی و پروژه پژوهشی مطالعه روش های شستشوی زغال سنگ حرارتی را در دست اقدام دارد.طرح پژوهشی تولید آلومینا از کانی‌­های رسی و بوکسیت کم عیار و همچنین پروژه طراحی، تدوین فن آوری و مستندسازی خط ریخته گری پیوسته فولاد از جمله برنامه های تحقیقاتی ایمیدرو و جهاد دانشگاهی است.

به گفته وی، طرح تحقیقاتی کاربردهای فناوری‌­های برافکن در صنعت فولاد (فناوری که بازار جدید و زنجیره ارزش جدید ایجاد می‌کند) با تمرکز بر فناوری‌­های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و چاپ سه بعدی و شناسایی الزام های طراحی رویکردهای بهینه ارتقاء اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی و... از جمله همکاری های بین ایمیدرو و دانشگاه شریف است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده