تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۰۱۹۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین:

تلاش برای افزایش حاشیه سودِ "کاشی سعدی"/ ما امانتدار ۵۰ میلیون نفر هستیم/ کارگران نباید دغدغه‌مند باشند

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با تاکید بر شفافیت در بورسی شدن شستا، از عملکرد مالی کاشی سعدی و زیرمجموعه های صدر دفاع کرد.
تلاش برای افزایش حاشیه سودِ "کاشی سعدی"/ ما امانتدار ۵۰ میلیون نفر هستیم/ کارگران نباید دغدغه‌مند باشند

به گزارش می متالز، به مناسبت هفته کارگر، مراسم تجلیل از کارگران نمونه و تلاش برای ارتقای تولید در سال جهش تولید برگزار شد. «غلامرضا سلیمانی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در مراسمی که صبح امروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه) در محل کارخانه کاشی سعدی برگزار شد، مهمترین هدف مجموعه کاشی سعدی را در درجه نخست ارتقای رضایتمندی شغلی نیروی کار عنوان کرد.

او با بیان اینکه در زمینه رضایتمندی شغلی کارگران برنامه‌ریزی‌های زیادی در کاشی سعدی انجام شده است، افزود: تکریم نیروی انسانی از مهم‌ترین اهداف مجموعه کاشی سعدی است.

به گفته وی، ارزش انسان به خلق کردن است و این ویژگی را خداوند متعال در وجودش نهادینه کرده است.

او گفت: امروز درحالی سهامداری می‌کنیم که این پول و سرمایه متعلق به ۵۰ میلیون سهامدار تامین اجتماعی است. ما نیز سعی داریم ارزش پول و سرمایه آنها را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم. امروز کارگران در ابتدای خط مقدم تولید ایستاده و در کنار کوره‌های آتش در زمستان و تابستان زحمت می‌کشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین افزود: مجموعه هلدینگ صدر تامین قدردان زحمات همه کارگران و مدیران در کاشی سعدی است. در این مقطع بر اساس استراتژی‌هایی که مدیران این مجموعه ترتیب داده‌اند با همراهی شما کارگران ارزش بیشتری در کاشی سعدی برای سهامداران خلق می‌‌کنیم.

سلیمانی در تشریح سخنان خود گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری تولید را عنوان مسئله مهم اقتصادی در کشور می‌داند. به‌طور جد باید گفت کیک اقتصاد ما کوچک شده است. کشور نفتی بودیم و درآمدهای کشور ناشی از تولید نفت بوده و هم اکنون وضعیت نفت خوب نیست و بسیاری از کشورها نفت‌های خود را بیشتر سر مسائل زیست محیطی نمی‌توانند تخلیه کنند. الان نفت به عنوان یک کالای استراتژیکی ارزش خود را در بازارهای جهانی از دست داده است و این باعث می‌شود یک روش جدید در کسب و کارهای ما به وجود بیاید و این راه، جز تولید هوشمندانه نیست. وقتی بازارها جهانی است باید خود ما تکنولوژی آن را خلق کنیم و با تعامل سعی کنیم مشتری محصول خلق شده را بپسندد.

او گفت: هیچ اجباری هم وجود ندارد که مشتری کاشی سعدی را بپسندد و خریداری کند. آنچه مشتری را اجبار به خرید می‌کند مقایسه بر سر مولفه‌های محصول تولید شده است. در این خصوص باید عالمانه برنامه‌ریزی صورت بگیرد چراکه ماموریت همه ما خلق ثروت و ارزش برای سهامداران‌مان است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عملکرد فعالیت تولیدی کاشی سعدی اظهار داشت: سال گذشته این واحد در حوزه فروش توانسته است بیش از ۷۵ میلیارد تومان محصولات تولیدی خود را با ۹ میلیارد تومان سود به بازار عرضه کند که به نسبت سال گذشته خوب بوده است. در عین حال انتطار ما از کاشی سعدی این است که با افزایش تولید میزان حاشیه سود خودش را ارتقا بدهد.

او با بیان اینکه سلیقه مشتریان تفاوت کرده است و باید بر اساس سلایق محصول تولید کرد، افزود: کاشی سعدی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی دیگری که در مجموعه هلدینگ صدر تامین و شستا وجود دارند، تعامل و همکاری کنند تا با سیاست کاهش هزینه‌ها، افزایش ظرفیت صورت بگیرد. در عین حال احیای برند کاشی سعدی انتظار ماست چراکه کاشی سعدی تنها کاشی‌ ساز پایتخت به حساب می‌آید و بایستی رابطه عاطفی با بازار مصرف تهران ایجاد کند.

او گفت: شرکت کاشی سعدی نیز هماند سایر واحدهای هلدینگ، یک ثروت بین‌النسلی است اگر تولید و کیفت محصولات بالا برود خود شما کارگران در زمان بازنشستگی ذینفعان آن خواهید بود. در عین حال ۵۰ میلیون نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به دنبال این هستند که شما سودی ایجاد کنید که حقوق و مسائل درمانی آنها مرتفع شود.

او گفت: سیاست جوان‌سازی که در راس وزارتخانه از سوی شریعتمداری به عنوان وزیر کار ایجاد شده، نتیجه بخش بوده است. کشور ایران جوان است و جوان‌سازی در مجموعه وزارت کار و شرکت سرمایه‌گذاری شستا نتیجه خوبی داشته و مجموعه سودها و شفافیت‌های مالی و در نهایت بورسی شدن مجموعه شستا نتیجه همین عملکرد مثبت بوده است.

به گفته سلیمانی؛ سال ۹۷ عملکرد سود مجموعه ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که در سال گذشته (۹۸) به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و هدف ما در سال جاری این است که این سود به دو هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در ارتباط با EPS یا سود پیش‌بینی شده، هلدینگ نیز گفت: در خصوص این موضوع به سهامداران وعده دو برابری داده بودیم که انجام شد. ارزش هر سه ۲۹ تومان بود که با تلاش شبانه‌روزی به ۸۰ تومان رسید یعنی تقریبا دو و نیم برابر شد.

او با بیان اینکه در ارتباط با این موضوع هر آنچه اتفاق افتاده زحمات شما کارگران بوده و ما فقط عامل آن بوده‌ایم،  افزود: این اقدام انجام شده نتیجه تمرکز در کار بوده است. هرجا تمرکز در کار صورت گرفته کارها برکت داشته و هرجا تمرکز نبوده، برکت کار هم کم شده است. خدا را شکر که همه این اتفاقات با زحمات شما کارکنان و کارگران اتفاق افتاد. سودهایی که سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ داشته‌ایم بیشتر با کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است. فروش ما به نسبت سال قبل افزایش داشت. دارایی‌ها و بازده حق حقوق سهامداران تقریبا دو برابر شد و عرضه خیلی خوبی داشته‌ایم. زمانی که سهام ما عرضه شد، ارزش سهم ما ۲۲۰ تومان بود و دیروز هزار و پنج تومان بود. ما الان داریم مدیریت می‌کنیم که نمی‌خواهیم سهم ما طبق ارزش ذاتی‌اش افزوده بشود. یکی از کارهای مهمی که انجام دادیم، اجازه ندادیم پشت سهام ما سفته‌بازی بشود. اتفاقی که افتاده طبق ارزش ذاتی سهم افتاده است. همه این مواردی که گفته شد با زحمات شما کارگران انجام شده است.

او همچنین در زمینه سیاست‌های کلی هلدینگ صدر تامین در سال جاری گفت: برنامه بودجه سالانه یکی از سیاست‌هاست که تصویب شده و انتظار ما از شرکت‌های مجموعه هلدینگ این است که هدف ۴۰ درصد بالاتر از شاخص‌ها که برای آنها گذاشته‌ایم را رعایت کنند. سیاست بعدی کاهش هزینه‌هاست که بسیار مهم است، هم در مجموعه هلدینگ و هم برای شرکت‌های زیرمجموعه آن. واحدهای مالی شرکت‌ها ازجمله کاشی سعدی باید ماهانه بنشینند و شاخص‌های مالی شرکت را محاسبه کنند. در بخش فروش که نیاز به بازاریابی دارد امکان کاهش هزینه‌ها کمتر بوجود می‌آید اما در بحث خرید اقلام می‌شود هزینه‌ها را کاهش داد.

سلیمانی با تاکید بر کاهش هزینه‌ها ادامه داد: قرار است در مجموعه هلدینگ کمیته‌ای شکل بگیرد تا شاخص‌ها و عملکرد شرکت‌ها را رصد کنند. در نهایت عملکرد بهترین شرکت‌ها که توانسته‌اند هزینه‌ها را مدیریت کنند و حاشیه سود را افزایش بدهند، پررنگ خواهد شد.

او با بیان اینکه توسعه صادرات، سیاست دیگری‌ست که هلدینگ صدر تامین آن را دنبال می‌کند، افزود: شرکت‌های مجموعه هلدینگ زمانی موفق هستند که بتوانند ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. در این خصوص کاشی سعدی با ۶۰ سال سابقه امیدواریم یکی از کاشی‌های برتر صادراتی باشد و بایستی خود شرکت مستقیم با بازار جهانی در ارتباط باشد.

او با بیان اینکه انجام کارهای دانش بنیادی نیز ضرورت دارد، افزود: باتوجه به اینکه پارادایم کرونا ما را وارد عصر جدیدی کرده است و می‌شود با تکنولوژی‌های نانو کارها و خلاقیت‌های جدیدی ابداع کرد. در کاشی سعدی هم می‌توان محصولی تولید کرد که نیازهای جدیدی از مصرف‌کنندگان را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

سلیمانی ادامه داد: کارها اگر دانش- بنیان نشود ما در رقابت جا می‌مانیم در عین حال بخش RND شرکت کاشی سعدی باید تقویت بشود.

او در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مدیریت منابع انسانی گفت: بحث مدیریت منابع انسانی در هر واحد تولید یک علم است و باید مجموعه تولیدی با ارج نهادن به نیروی کار تولیدات خود را ارتقا بدهند. کارگران اگر با آرامش کار نکنند آرامش جامعه برهم خواهد خورد. در این خصوص نباید کارگران کاشی سعدی هم دغدغه‌مند باشند. موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های کارخانه سعدی است که با فعال کردن تعاونی مسکن این مشکل قابلیت مرتفع شدن دارد.

او در خاتمه تاکید کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در مجموعه هلدینگ صدر تامین مشغول کارند و بهترین مهندسان و نیروی کار را داریم که می‌شود با تخصص همین نیروهای متخصص برای تربیت فرزندان کارگران برای مدیریت آینده استفاده کرد.

در پایان مراسم از جمعی از کارگران کارخانه کاشی سعدی که در این مراسم حضور داشتند، توسط مدیرعامل کارخانه کاشی سعدی و مدیرعامل هلینگ صدر تامین تقدیر شد.

عناوین برگزیده