تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۹۳ مجوز معدنی در استان سمنان صادر شد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹۳ مجوز معدنی با افزایش ذخایر قطعی معدنی ۶ میلیون تن سال گذشته در استان صادر شد.
۹۳ مجوز معدنی در استان سمنان صادر شد

به گزارش می متالز، محمد فروهر روز چهارشنبه در جلسه بررسی محدوده‌های معدنی استان سمنان افزود: ۶۹ پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال سال ۹۸ در بخش معدن استان صادر شد.

وی با اشاره به صدور ۲۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال در سمنان، تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر در این استان معدنی فراهم شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ذخیره قطعی مواد معدنی این معادن بیش از ۶ میلیون تن است که با صدور پروانه بهره‌برداری، ۲۳۴ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه‌ سمنان با استخراج سالانه ۲۳میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی است، خاطرنشان کرد: ۶۲۶ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری با ۶۹۰ میلیون تن ذخیر قطعی است.

در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود  و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است.

استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

عناوین برگزیده