تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۲۰۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل مس ایران:

ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزارتن افزایش یافت

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ظرفیت تولید مس با افتتاح هایی که امروز (پنجشنبه) توسط رئیس‌جمهوری انجام شد، به ۴۰۰ هزار تن ارتقا پیدا کرد.
ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزارتن افزایش یافت

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی در آیین افتتاح طرح های صنعت مس منطقه خاتون آباد کرمان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افزود: امیدواریم ظرف چهار سال آینده این ظرفیت را به ۵۵۰ هزار تن در سال افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت فعلی جهان حدود ۷.۷ دهم میلیارد نفر است گفت: پیش بینی میشود در کمتر از ۱۵ سال آینده این تعداد به ۹ میلیارد نفر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین میزان تقاضای جهانی برای فلزات به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند لذا برای مس نیز پیشبینی بر این است بین ۶ تا هشت میلیون تن به تقاضای فعلی جهان که اکنون ۲۴ میلیون تن است افزوده شود و در این راستا این مجموعه برنامه ریزی کرده تا همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: با توجه به کیفیت منحصر به فرد تولید مس ایران که به پنج - ۹ در جهان معروف است که منظور همان عیار ۹۹.۹۹۹ است و با توجه به اینکه از این مس در صنایع هایتک و نانو دنیا استفاده میشود امیدواریم بتوانیم  میزان بیشتری از بازار صادراتی جهان را به خودمان اختصاص دهیم.

سعدمحمدی گفت: میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر ۳.۲ دهم کیلوگرم به ازای هر نفر است و این رقم در ۲۰ سال آینده به پنج کیلو اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص داده و در زمینه صادرات  ارز آوری بیشتری را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات اتفاق افتاد به طوری که در صادرات طی سال گذشته ۲ و نیم برابر سال ۹۷ صادرات داشتیم و امیدواریم در اکتشاف در چند ماه آینده خبرهای بسیار خوبی را اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: میزان ذخایر ما هشت میلیارد تن پانسنگ است که ۳۲ و نیم میلیون تن مس خالص دارد و رتبه هشتم جهان را داریم و در تولید ذوب در حال حاضر با ۲۵۰ هزار تن که در سال جهش تولید امیدواریم از مرز ۲۷۰ هزار تن عبور کنیم و در افق ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۰۰ هزار تن مس قادر به تولید است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری های شرکت مس در حال حاضر ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به علاوه ۲۰ هزار میلیارد تومان است و امیدواریم ظرف دو سال آینده تولید کنستانتره را از یک میلیون ۱۸۰ هزار به دو میلیون تن کنستانتره در کشور ارتقا بدهیم.

وی بیان کرد: در زمینه اکتشاف نیز طی سال گذشته ۷۰ هزار متر گمانه عمقی حفر شده و امسال ۱۰۰ هزار متر برنامه ریزی شده و در منطقه میدوک معادن زیرزمینی را برای طراحی مس با عیار بیش از ۷۵ صدم درصد در دستور کار قرار دادیم و در آینده بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: در ارتباط با اسیدسولفوریک نیز بعد از سرمایه گذاری برای تبدیل به اسید فسفریک در حال حاضر کشور حدود ۷۰۰ هزار تن پودرهای فسفاته وارد کشور می کند که قابلیت سرمایه گذاری با ۸۵ میلیون یورو برای تبدیل اسید فسفریک به کودهای فسفاته که مورد نیاز کشاورزی است و مانع از فروش ارز می شود در دستورکار قرار دارد.

وی تاکید کرد: هفته آینده به تمام پرسنل به میمنت دستور رئیس جمهوری برای افتتاح پروژه های شرکت مس به تمام پرسنل و پیمانکاران یک میلیون تومان به عنوان پاداش واریز می شود و امیدواریم شرکت مس بتواند شرایط بهتری را نسبت به گذشته داشته باشد.

عناوین برگزیده