تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۰۲۳۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

دولت قطعا امسال کسری بودجه دارد / کاهش هزینه‌ها، فروش دارایی‌ها و اوراق، اقدامی برای جبران

می متالز - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت با دو سیستم فروش دارایی‌ها و سهام خود و پخش کردن اوراق با استفاده از بازار باز می‌تواند مانع افزایش نرخ تورم و جبران کسری بودجه امسال شود.
دولت قطعا امسال کسری بودجه دارد / کاهش هزینه‌ها، فروش دارایی‌ها و اوراق، اقدامی برای جبران

به گزارش می متالز، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری 185 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 99  به دلیل کاهش قیمت نفت گفت: دولت قطعا امسال کسری بودجه خواهد داشت و دو فاکتور در این موضوع بسیار تاثیرگذار است.

تاجگردون ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش نفت به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر آنکه شیوع بیماری کرونا هم در کشور  بر سایر درآمدها و مسایل اقتصادی تاثیرگذار بوده است بنابراین دولت باید یک سری تمهیدات ویژه برای جبران کسری بودجه امسال در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای جبران کسری بودجه دو راه پیش روی خود دارد، اظهار کرد: ابتدا بحث کاهش هزینه‌هاست و دولت می‌تواند حدود 15 درصد هزینه‌های خود را کاهش دهد و مابقی آن هم فروش دارایی‌ها، توسعه صندوق دارایی‌ها و بورسی است که بسیار کمک‌کننده است.

 

اقدام دوسویه دولت برای جبران کسری بودجه

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش تورم و تورم‌زدایی در جامعه می‌تواند از  اوراق استفاده کند، اگر دولت بتواند به درستی اوراق را در بازار بازی که در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، عرضه کند شاید کسری امسال  بودجه جبران شود. 

تاجگردون با تاکید براینکه دولت برای کسری بودجه امسال باید دو سویه عمل کند یعنی استفاده از کاهش هزینه‌ها در کنار روش‌های جمع‌آوری پول تا مانع ایجاد تورم در کشور شود، گفت: دولت با دو سیستم فروش دارایی‌ها و سهام خود و پخش کردن اوراق با استفاده از بازار باز می‌تواند مانع افزایش نرخ تورم شود.

عناوین برگزیده