تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵
سرویس خبر : انرژی

مصوبه جدید: فروش پلی‌استایرن با یک شرط

می متالز - فروش پلی‌استایرن در چارچوب گواهی سپرده کالایی تصویب شد.
مصوبه جدید: فروش پلی‌استایرن با یک شرط

به گزارش می متالز، پیشنهاد انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در خصوص آغاز به کار معاملات گواهی سپرده کالایی مشخصا بر کالای پلی استایرن در آخرین جلسه تخصصی پتروشیمی (از ارکان تصمیم‌سازی در بازار) مطرح شد و سپس مورد تصویب قرار گرفت.

این مصوبه را می‌توان یک اتفاق مهم و البته بزرگ در بازار محصولات پتروشیمی به شمار آورد که امکان تعریف ابزارهای مالی جدید را بر محصولات پتروشیمی فراهم می‌آورد.

در این مصوبه اقدام‌کننده انجمن ملی صنایع پلیمر و بورس کالا درج شده است که به معنی ایفای نقش جدی بخش خریدار یا همان سمت تقاضا در تصمیم‌سازی‌های کلان اقتصادی در بازار پتروشیمی‌هاست. با توجه به این مصوبه به احتمال قوی شاهد تغییر فازی عمیق در بازار محصولات پتروشیمی خواهیم بود، اگرچه زمان‌بر است.

در بند ۵ صورتجلسه سی و سومین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی مصوب شد: پس از ارائه گزارش انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در مورد محصول پلی‌استایرن، عرضه محصول توسط عرضه‌کنندگان از انبار (جهت سفارش خرد و کوچک) در قالب مکانیزم بورس و صدور گواهی سپرده کالایی مورد تصویب قرار گرفت. 

براساس صورتجلسه بیست‌وسومین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی، عرضه محصول پلی‌استایرن برای سفارشات خرد و کوچک، در قالب مکانیزم بورس و صدور گواهی سپرده کالایی توسط عرضه‌کنندگان از انبار، تصویب شده است.

عناوین برگزیده