تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۰۲۸۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تولید آکپا با راه‌اندازی خط تولید بیلت آلومینیومی

می متالز - مدیرعامل شرکت آکپا از تولید 13 هزار تنی پروفیل با راه‌اندازی خط تولید بیلت آلومینیومی در این مجموعه صنعتی خبر داد.
افزایش تولید آکپا با راه‌اندازی خط تولید بیلت آلومینیومی

به‌ گزارش می متالز، غلامرضا حکیمی در خصوص برنامه‌هایی که سال جاری در دستور کار دارند، بیان داشت: در سال جاری قصد داریم ظرفیت تولید را افزایش دهیم، چراکه درحال‌حاضر میزان تقاضا برای خرید محصولات شرکت آکپا بیش از میزان تولید شده است. به همین دلیل افزایش ظرفیت تولید اولین اقدامی است که در سال 1399 قصد اجرایی کردن آن را داریم.

وی افزود: به‌منظور افزایش ظرفیت تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی را به کشور وارد خواهیم کرد. کشورهای چین، ترکیه و ایتالیا، تولیدکنندگان برتر ماشین‌آلات پرس اکستروژن و خط تولید بیلت هستند که با واردکردن این دستگاه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، بهبود کیفیت را نیز برای ما به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل آکپا تاکید کرد: به‌روزسازی دانش و تکنولوژی یکی از اقداماتی است که همواره به آن توجه داشته‌ایم و به‌این‌ترتیب، با واردات نوین‌ترین دستگاه‌ها، از دانش‌ و اطلاعات جدیدی که در این زمینه وجود دارد نیز بهره می‌گیریم. مسلما با بهره‌گیری از دانش روز دنیا می‌توان به توسعه صنعتی در هر مقیاسی رسید.

حکیمی پیرامون ظرفیت فعلی تولید شرکت آکپا اظهار کرد: در حال حاضر، قادر هستیم 10 هزار تن پروفیل آلومینیومی تولید و در بازار عرضه کنیم که با ایجاد خط تولید بیلت و خرید دستگاه پرس جدید ظرفیت تولید شرکت تا پایان سال 1399 به 13 هزار تن خواهد رسید. ایجاد خط تولید بیلت در شرکت علاوه بر اینکه موجب صرفه اقتصادی می‌شود، دسترسی به مواد اولیه را آسان‌تر می‌کند.

وی گفت: کاهش سطح کیفی بیلت‌های توزیعی در کشور سبب شده در زمینه ایجاد واحد ذوب و ریخت بیلت سرمایه‌گذاری کنیم البته بی‌نظمی‌ها در تولید و عرضه نیز در تصمیم‌گیری ما تاثیرگذار بوده است؛ چنانچه ایجاد این خط تولید، وابستگی ما را به شرکت‌های بالادستی در حوزه تامین بیلت کاهش می‌دهد، البته از این طریق در هزینه تولید هم صرفه‌جویی می‌کنیم.

حکیمی در پایان به سیستم‌های طراحی پروفیل‌های نوین در مجموعه آکپا اشاره کرد و گفت: توجه زیادی به بخش R&D طراحی سیستم‌ها داریم و هر ساله با توجه به نوین‌سازی طراحی‌ها در دنیا، این بخش نیز به‌روزرسانی می‌شود. بر همین اساس در خردادماه سال 1399 برنامه داریم که از تعدادی سیستم‌های جدید طراحی که در شرکت داریم، رونمایی کنیم. این سیستم‌های جدید که در قسمت کشویی و لولایی دروپنجره‌ها کاربرد دارند، حدود پنج سیستم هستند که به بازار معرفی خواهیم کرد.

عناوین برگزیده