تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۰۳۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کاظمی مطرح کرد:

دقت و مشاوره لازمه ورود به بازار بورس

می متالز - نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری اینکه اغلب افرادی که وارد بورس می‌شوند از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار نیستند و ممکن است در دام حیله‌گران بیفتند از مردم خواست تا بصیرت و دقت بیشتری برای سرمایه‌گذاری وارد این بازار شوند.
دقت و مشاوره لازمه ورود به بازار بورس

به گزارش می متالز، محمد کاظمی در مورد هشدار رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت به سرمایه‌گذاران بورس مبنی بر اینکه مراقب کلاهبرداران شیک باشید، گفت: بورس یک کار تخصصی بوده و پیوسته در این زمینه عوام‌فریبی مشاهده می‌شود، چرا که اغلب افرادی که وارد این بازار می‌شوند از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار نیستند، به همین دلیل ممکن است در دام حیله‌گرانی بیفتند که تنها به دنبال مطامع شخصی و خرید و فروش سهامشان و یا بالا بردن کاذب بورس هستند.

 

سهام شرکت‌های سودده قابل عرضه در بازار بورس است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایطی که واحدهای تولیدی باید برای ورود به بازار بورس از آن برخوردار باشند، ادامه داد: وقتی شرکت، موسسه و یا یک واحد تولیدی سوددهی داشته باشند و در پایان سال عملکرد مثبتی داشته و تراز مالی مطلوبی داشته باشند، سهامشان قابل عرضه و تبدیل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان شائبه‌ای که در خصوص فعالیت کنونی بازار بورس وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این سوال مطرح است که چطور سهام برخی شرکت‌های زیان‌ده روز به روز بالاتر رفته و ترقی می‌کند؟ هرچند امیدوارم این رونق و افزایش سریع واحدها منطبق با واقعیت باشد.

 

مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس با بصیرت و دقت بیشتری ورود کنند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طی توصیه‌ای به افرادی که تصمیم دارند بدون برخورداری از تخصص لازم وارد بازار بورس شوند، تاکید کرد: آنچه مسلم است مردم باید برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس با بصیرت و دقت بیشتری ورود کرده و با کسب آگاهی و مشورت با افراد متخصص مورد اطمینان به خرید و فروش در این حوزه ورود پیدا کنند تا آسیب نبینند و تذکر این مقام امنیتی نیز از همین جهت است.

عناوین برگزیده