تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۴۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۰۳۲۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

وزیر معادن شیلی به استفاده از مس برای مبارزه با کووید 19 فرمان داد

می متالز - وزیر معادن شیلی، «بالدو پروکوریکا» فرمان داد که ساختمان محل دفترش با استفاده از آمونیوم چهار ظرفیتیِ تقویت شده با ذرات ریز مس، گند زدایی بشود.
وزیر معادن شیلی به استفاده از مس برای مبارزه با کووید 19 فرمان داد

به گزارش می متالز، این تلاشی برای جلوگیری از گسترش کووید 19 است. پروکوریکا، هم در کانال توئیتری خود و هم در تلویزیون محلی، گفت که محلول مورد استفاده توسط شرکت شیلیایی آینتک ساخته شده است. پروکوریکا گفت، "مدت زمانی طولانی ست که ما استفاده از مسِ فرآورده ای شیلیایی را که عامل ضد میکروبی قوی است، را برای پشتیبانی از تلاش هایی که برای متوقف کردن گسترش باکتری ها، ویروس ها، و قارچ ها در مکان هایی مانند بیمارستان ها صورت می گیرند پیشنهاد داده ایم." به گفته وزیر معادن، این محلول تقویت شده با مس که در دفتر مرکزی او پاشیده شد، از بقای عوامل میکروبی، ویروسی و قارچی بیماریزا بر سطوح چوبی، پارچه ای و شیشه ای جلوگیری می کند.

پروکوریکا گفت با توجه به خواص این ماده او پیشنهاد می کند که از آن در فرودگاه ها، ایستگاه های اتوبوس و بیمارستان ها استفاده شود. این مقام دولتی در مورد مراکز بهداشتی گفت که این محلول می تواند حتی بر روی تجهیزات حفاظتی کارکنان، مانند ماسک های جراحی، پاشیده شود تا قابلیت آنها را برای جلوگیری از نفوذ ویروس ها و عناصر دیگر به داخل پارچه افزایش دهد.

وزیر معادن همچنین گفت که ماسک های اندوده شده به این فرآورده مسی مدت زمانی پیش تولید و در واقع در کنفرانس «پداک» در تورنتو در اوایل سال جاری معرفی شدند. بالدو پروکوریکا گفت علاوه بر این او ملاقاتی را با مسوولین ضرابخانه شیلی در پیش دارد تا به آنها پیشنهاد بدهد مس را به اسکناس های پزو بیافزایند، به نحوی که این اسکناس ها حامل عوامل بیماریزای کمتری باشند. مخصوصاً اگر در نظر گرفته شود که پول نقد غالباً توسط شهروندان بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرد.

عناوین برگزیده