تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در سال گذشته؛

۵۲ هزار تن مفتول مسی در استان گیلان تولید شد

می متالز - رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تولید ۵۲ هزار تن مفتول مسی طی سال گذشته در استان، گفت: ۴۵ درصد نیاز کشور به مفتول مسی در استان گیلان تأمین می شود.
۵۲ هزار تن مفتول مسی در استان گیلان تولید شد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه استان گیلان به عنوان قطب تولیدی بسیاری از صنایع اعم از سلولزی، فولاد و صنعت غذایی شناخته می‌شود، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

وی با بیان اینکه تنها در یکی از واحدهای صنعتی گیلان ۵۲ هزار تن مفتول مسی در سال گذشته تولید شده است، افزود: این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن مفتول مسی در سال را دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد نیاز مفتول‌های مسی کشور توسط یک واحد صنعتی مدرن در گیلان تأمین می‌شود، ادامه داد: باید ظرفیت‌های خالی تولید در استان گیلان را پوشش دهیم.

وی به سرمایه گذاری ارزی ۲۰ میلیون یوروی و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی این واحد صنعتی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در این واحد صنعتی ۲۰۰ جوان گیلانی مشغول به کار است و قطعاً با راه اندازی فاز سوم این واحد زمینه اشتغال برای افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

دلق پوش این واحد صنعتی را مصداق عینی نهضت ساخت داخل در راستای رهایی از واردات برشمرد و ادامه داد: بخش خصوصی با عزم راسخ امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید گام بر می‌دارد.

عناوین برگزیده