تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۱۰۳۳۲۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
خسته بند:

افزایش چندبرابری قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر؛ دولت و دستگاه قضا ورود کنند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش چندبرابری تجهیزات و مصالح ساختمانی به هیچ وجه قابل پذیر نیست، گفت: قطعا یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن و افزایش روز افزون قیمت ها در این بازار، گرانی مصالح ساختمانی است.
افزایش چندبرابری قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر؛ دولت و دستگاه قضا ورود کنند

به گزارش می متالز، حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش چند برابری قیمت تجهیزات ساختمانی در سال گذشته، گفت: متأسفانه در زمستان سال گذشته قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و این مسئله تأثیر به سزایی در افزایش قیمت مسکن داشته است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار در زمستان سال 98، قیمت یک کیلوگرم صفحه ستون 72 درصد، قیمت هر متر مکعب پوکه معدنی سبک 63 درصد، هر دستگاه  آبگرمکن دیواری 57  درصد و قیمت هر متر سیم برق ١×١ میلیمتر 32 درصد نسبت به فصل مشابه سال 97 افزایش یافته است.

 

افزایش چندبرابری تجهیزات و مصالح ساختمانی به هیچ وجه قابل پذیر نیست

وی با بیان اینکه افزایش چندبرابری تجهیزات و مصالح ساختمانی به هیچ وجه قابل پذیر نیست، گفت: قطعا یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن و افزایش روز افزون قیمت ها در این بازار، گرانی مصالح ساختمانی است، در هر صورت سازنده هیچ چاره ای جزء خرید و استفاده از مصالح و تجهیزات ندارد و این مسئله موجب می شود که قیمت تمام شده مسکن افزایش یابد.

 

تداوم فعالیت دلالان در بازار مصالح و تجهیزات ساختمانی

خسته بند با انتقاد از فعالیت دلالان در بازار مصالح و تجهیزات ساختمانی، گفت: برخی فعالان این حوزه، علت افزایش قیمت مصالح را افزایش نرخ دلار و ارز می دانند، اما این سوال مطرح می شود که وقتی محصولی در داخل کشور تولید شود، به چه میزان تحت تأثیر نرخ ارز قرار می گیرد، به نظر من افزایش نرخ ارز بهانه ای برای برخی سودجویان جهت افزایش قیمت مصالح است.

 

لزوم ورود دستگاه نظارتی و قضایی به بازار مصالح و تجهیزات ساختمانی

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم ورود دستگاه نظارتی و قضایی به بازار مصالح و تجهیزات ساختمانی تأکید کرد و گفت: سازمان تعزیرات، دستگاههای نظارتی دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ساماندهی این بخش اقدام کنند، در صورت تحقق این مسئله قطعا شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت نیز باید نسبت به ارائه کارت مصالح ساختمانی به سازندگان اقدام کند، اخیرا وزارت راه و شهرسازی این برنامه را طراحی کرد، اما متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

عناوین برگزیده