تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ارتباط تصویری مس سونگون با رهبر انقلاب، گام موثری در جهش تولید بود

می متالز - پورمحمدی در خصوص حال و هوای جلسه هفته گذشته رهبر انقلاب با مراکز تولیدی از جمله مس سونگون نیز عنوان کرد: آن جلسه بسیار مهم بود و چون که حضرت آقا اهمیت ویژه ای به جهش تولید قائل هستند.
ارتباط تصویری مس سونگون با رهبر انقلاب، گام موثری در جهش تولید بود

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت استان در مواجه به ویروس کرونا اظهار داشت: به حول و فضل الهی در بحث مواجه با کرونا در سطح کشور و استان ما موضوع مدیریت شده است.

وی با بین اینکه تعداد بستری ها در استان روز به روز رو به کاهش است، افزود: هر چند که بعضی از روزها تعداد کرونای مثبت افزایش پیدا می کند که این ناشی از زیاد بودن تست است اما نرخ فوتی ها رو به کاهش است.

پور محمدی افزود: هرچند حتی فوت یک نفر نیز برای ما دردناک است اما روندی را که نگران آن بودیم افزایش پیدا کند، توانستیم مدیریت کنیم و امیدواریم با رعایت و همراهی مردم و عنایت خداوند و سعی و تلاش مدافعان سلامت بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به برقراری ارتباط ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب با استانداران سراسر کشور در جلسه ستاد ملی کرونا که فردا برگزار خواهد شد، گفت: یکی از آخرین تصمیمات ستاد این است که شهر ها و سکونت گاه ها را به سه گروه ک خطر، خطر متوسط و خطر زیاد تقسیم بندی کرده اند و در استان ما ۹ شهرستان کم خطر هستند و در این شهرستان ها نماز های جمعه و جماعت برگزار شده و به کسب و کارها مجوز فعالیت داده شده است.

پورمحمدی در خصوص حال و هوای جلسه هفته گذشته رهبر انقلاب با مراکز تولیدی از جمله مس سونگون نیز عنوان کرد: آن جلسه بسیار مهم بود و چون که حضرت آقا اهمیت ویژه ای به جهش تولید قائل هستند به طوری که این جلسه سه ساعت طول کشید و رهبر معظم انقلاب حرف های کارگران و تولید کنندگان را شنیدند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه به نقطه های ظریفی اشاره کردند و تبیین کردند چرا باید تکاپو زیاد شود؟ چرا باید به جهش تولید اهمیت بدهیم؟ ایشان همچنین تاکید کردند که همه باید پای کار بیایند و باید از ظرفیت های داخلی استفاده کرده و جلوی واردات بی مورد را بگیریم و البته تاکید رهبر انقلاب صرف مجموعه دولت بعنوان بدنه اجرایی کشور نبود بلکه مخاطب ایشان همه حاکمیت و مردم و ... بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت دادن به کارگران نیز بیان کرد: بعضی از کارگران که مشکلات اقتصادی داشتند، حرف ها و مشکلات خود را با ایشان در میان گذاشتند و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که همه این مشکلات باید به طور کاملا جدی بررسی شود. به هرحال بنا به فرموده امام خمینی(ره) حیات جامعه بشری مرهون کار و کارگران است و باید طوری اقدام کنیم که به این قشر زحمتکش در این ایام و روزهای پسا کرونا سخت نگذرد.

وی با بیان اینکه در بحث کرونا مردم پای کار آمدند و سازمان بهداشت جهانی از عملکرد ایران تحسین می کند، اضافه کرد: فضای ایثاری که در این ایام به وجود امده است باعث شد تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم و سال جهش تولید به معنای واقعی آن تحقق پیدا کند و نگرانی که از اقشار اسیب پذیر داریم و برای ان ها جدی تصمیم گیری شود.

پورمحمدی در رابطه با مدیریت در توزیع بسته های معیشتی نیز خاطرنشان کرد: خدا را شکر در استان ما همه کار ها مدیریت می شود تا جلوی موازی کاری گرفته شود. همچنین ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت که همان مجموعه ستاد پشتیبانی از مدافع حرم هستند، به سراغ هیأت ها رفته و آنها می شناسند چه کسانی واقعا نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در پویش رحمت نیز که مجموعه ای از خیّرین استان است، به سراغ مساجد رفته و شوراهای مساجد تمام آحاد مردم را می شناسند. هرچند ممکن است ۳ درصد هم پوشانی داشته باشد و امام جمعه تبریز و سپاه به این موضوع وارد شده است و بخش مردمی جلوه از خود گذشتگی را فعال کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان ضمن تشکر از همراهی مردم با تاکید مجدد بر رعایت موارد بهداشتی، یاد آور شد: کرونا فعلا داروی موثر و واکسن ندارد بلکه خود مراقبتی مهمترین داروی این ویروس است لذا باید مراقبت کنیم، ماسک بزنیم و از مواد ضد عفونی کننده استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم لذا از همه مردم، اصناف، کارمندان، کارگران و... خواهش می کنم که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

عناوین برگزیده