تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نماینده مردم مبارکه در مجلس:

طرح مقابله با سوداگری مسکن فاصله فقیر و غنی را کاهش می‌دهد

می متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت منتخبان مجلس یازدهم خواست از طرح مقابله به سوداگری مسکن شد و گفت: دو سال برای این طرح تلاش شد اما با وجود تصویب در کمیسیون اقتصادی به صحن نرسید؛ این طرح فاصله فقیر و غنی را کاهش می دهد.
طرح مقابله با سوداگری مسکن فاصله فقیر و غنی را کاهش می‌دهد

به گزارش می متالز، زهرا سعیدی مبارکه روز سه شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: با پذیرش نقاط ضعف مجلس دهم باید بگویم در شرایطی مجلس دهم را آغاز کردیم که کشور در آستانه ظالمانه ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم ها طی تاریخ معاصر بود، اما قدرت ایمان درون‌زای مردم بر قدرت برون‌زای زورگویان درحال غلبه است و پرچم انسانیت برق قله‌های اخلاق در دست ملت ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: در بحران کرونا نه فروشگاهی غارت و نه بلوایی نظیر آنچه در کشورهای مرفه دنیا دیده شد را در کشور شاهد بودیم؛ چون اینجا هدف مردم غارت و بردن نیست بلکه بخشیدن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مردم از تبعیض‌ها می‌رنجند، اظهار کرد: امروز زمان فرصت‌ها برای ملت ایران است و جهش تولید می‌تواند با مدیریت زمان و البته شایسته سالاری مزیت رقابت در عصر جدید باشد اما این به شرط نگاه ویژه به قشر کارگر، اصناف، کشاورزان، دامداران، مغنیان و جوانان امکان پذیر است.

سعیدی مبارکه گفت: به عنوان یک جوان دهه شصتی و دارای خلاصه سوابق مهم از نظر علمی و شفاف و مشخص از نظر عملی با دعوت تعداد زیادی از اصناف جهت فرصت رسیدگی بیشتر به مشکلات صنوف با قدرت چانه زنی از مرکز از شهرستان اصفهان به میدان انتخابات آمدم؛ اما در اقداماتی عجیب و مورد دخالت مستقیم و هجمه‌های دروغ و ناجوانمردانه پنهان و پیدا از سوی برخی دست اندرکاران انتخابات و افراد حقوقی با سوءاستفاده از موقعیت شغلی قرار گرفتم و با آن سعی کردند چهره من را در اذهان مردم با صدور نامه های رسمی مخدوش کنند تا مدرک دکترایم را سه روز به انتخابات، جعلی جلوه و مرا مجرم نشان دهند. آنان این موارد را در فضای مجازی، رسانه میلی و برخی مساجد و هیات ‌ها انتشار دادند که محل تامین هزینه آنها جای سوال است‌.

نماینده مردم‌ مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به بهانه‌های مطرح شده چندین بار تبلیغات محیطی اینجانب را جمع آوری کردند که قطعاً برملا شدن این دروغ و بی تقوایی برخی افراد خاص و بازی با آبروی یک کاندیدای مستقل و از جامعه دهه شصتی‌های مظلوم و از جنس بانوان قطعاً تا کنون از چشم تیزبین مردم دور نمانده است.

سعیدی با بیان اینکه جهت دهندگان به سناریوهای تخریب چه آنهایی که سکوت کردند و چه آنهایی که اقداماتی داشته‌اند باید در این دنیا و دیار باقی پاسخگو باشند، گفت: اکنون خرسندم برای خدمت به خلقش بسیار در پیش خدایم زانو زده ام اما در مقابل منفعت طلبان سر خم نکرده‌ام و در خدمت منافع آنها نبوده‌ام.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ده‌ها هزار نفر مردمی که دل در گرو عملکرد حقیر در آن فضای تردید و شک آلود داشته و بنده را مورد اعتماد قرار داده‌اند می‌خواهم رفتار این افراد را که بغض‌های شخصی خود را با سوءاستفاده از جایگاه و هزینه کردن از سازمان متعلق به این نظام با انتشار نامه های کذب برملا کرده‌اند  را پای نظام و دیگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران ننویسند. آنها را به خدا واگذار می کنم و در این خصوص حرف‌هایی دارم که با من می‌ماند و با من دفن می‌شود.

اصفهان در جایگاه دوم مبتلایان به ویروس کرونا

سعیدی مبارکه با بیان اینکه نمایندگی را صرفاً در ساختمان مجلس نمی‌دانم و در هر جایگاهی که باشم مدافع منافع مردم هستم، اظهارکرد: به راستی در استان اصفهان چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ آیا دارا بودن رتبه دوم در مبتلایان به کرونا و رتبه سوم مرگ و میر در بین استان های کشور ضمن تشکر از کادر درمان در این استان، برازنده اصفهان است؟ چه تصمیمات به هنگامی گرفته نشد که این اتفاق در مرکز ثقل سیاسی و امنیتی کشور اتفاق افتاد تا مردم و کادر درمان تاوان آن را بدهند.

وی افزود: آیا نادیده گرفتن و به خطر انداختن سلامت مردم استان در ترخیص ذرت های آلوده از سوی استاندار استاندار اصفهان پاسخی دارد؟

سعیدی ادامه داد: اتفاقات خارج از چارچوب استاندار اصفهان به صورت مثال در انتصاب فرماندار نطنز به مدت ۶ ماه تا موعد بازنشستگی وی بدون سابقه وزارت کشوری و بازی با مردم در خصوص سلامت و جالب تر تحت فشار قرار دادن رسانه ها در نقد عملکرد ضعیف آن‌ها در گروه کدامین فشارها و آلوده به بدهی کدامین افراد است؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان پیشنهاد دهنده و طراح اول طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان سوال می‌کنم آیا هدف این قانون، بازنشسته نمودن استاندار سابق و انتصاب استانداری با سنی بالاتر و عملکردی که سه مورد آن را اعلام کردم، بود؟

وی ضمن درخواست تامین آب مورد نیاز کشت بهاره کشاورزان از وزیر نیرو، علاوه  بر وظایف نمایندگی، جذب بی‌نظیر سه ردیف اعتبار ملی برای یک شهرستان و جذب بودجه‌های ملی که بی سابقه بود و گزارش آن را به مردم می دهم میسر نبود جز با لطف خدا و همراهی مردم صبور.

این نماینده مجلس با تبریک به همه منتخبین مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد طرح مبارزه با سوداگری بازار مسکن که نمایندگان مردم در مجلس و کمیسیون اقتصادی برای آن بیش از دو سال تلاش کردند اما به صحن علنی نرسید مورد حمایت مجلس آینده قرار بگیرد زیرا فاصله غنی و فقیر را کاهش می‌دهد.

عناوین برگزیده