تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۰۳۴۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد:

حبابی در پاکت‌های سیمانی‌ها نیست

می متالز - قیمت سهم های سیمانی هنوز از ارزش جایگزینی کمتر است و سهم سیمانی ها حباب ندارد.
حبابی در پاکت‌های سیمانی‌ها نیست

به گزارش می متالز، با وجود شیوع کرونا و توقف ساخت و ساز و صادرات، فروش سیمانی ها در فروردین ماه قابل قبول بوده است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص وضعیت بازار سیمان بیان کرد : در سنوات گذشته، به دلیل احتمال افزایش نرخ سیمان در ابتدای سال، تقاضای سیمان در اسفندماه افزایش می‌یافت اما؛ از آنجا که از اواخر سال قبل گفته شد بررسی افزایش نرخ سیمان به سال جدید (سال۹۹) موکول شده، بنابراین تقاضای سیمان در فروردین‌ماه هم مطلوب بوده و بعضی مشتریان بازار سیمان خریدهای خود را جلو انداخته‌اندو در صورت افزایش نرخ سیمان، در همان ماهی که نرخ سیمان افزایش یافته، تقاضای سیمان افت خواهد کرد.

وی افزود: صنعت سیمان پیگیر افزایش سیمان هست و امیدواریم این‌ موضوع هر چه زودتر به نتیجه برسد. با توجه به تغییر وزیر صمت و انتصاب مدرس خیابانی به عنوان سرپرست وزارت صمت، به بهبود سیاست های این وزارتخانه در مورد صنعت سیمان خوشبین هستیم. 

شیخان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت سهم های سیمانی حباب دارد یا نه، گفت: برای راه اندازی یک کارخانه سیمان ۱ میلیون تنی، باید سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی صورت بگیرد. ضمن اینکه برای تامین تجهیزات و ماشین آلات باید اقدام به واردات از چین شود‌. در حالی که در کارخانجات سیمان قدیمی تر، تمام تجهیزات و ماشین آلات اروپایی بوده و کیفیت به مراتب بهتری هم دارند. بنابراین با در نظر گرفتن ارزش جایگزینی شرکت های سیمانی معتقدم قیمت سهم های این گروه هنوز به ارزش جایگزینی شرکت ها هم نرسیده و در صنعت سیمان، حبابی در کار نیست.

عناوین برگزیده