تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۰۳۵۵۹

مرگ ۱۵ کارگر هندی در سانحه قطار

می متالز - سازمان راه آهن هند اعلام کرد: عبور قطار از روی ۱۵ کارگر که روی ریل به خواب رفته بودند، باعث کشته شدن همه آنها شد.
مرگ ۱۵ کارگر هندی در سانحه قطار

به گزارش می متالز، از ماه گذشته تاکنون ده‌ها هزار نفر کارگران روز مزد که به دلیل قرنطینه سراسری در هند، منبع درآمد خود را از دست داده‌اند، صدها کیلومتر مسافت به سوی خانه‌های خود را با پای پیاده طی کرده‌اند. 

سازمان ریل آهن هند در بیانیه‌ای افزود: این سانحه در شهر اورانگ آباد واقع در ایالت ماهاراشترا رخ داد. راننده قطار پس از رویت افراد بر روی ریل سعی کرده قطار را متوقف کند اما تلاش‌های او بی‌نتیجه بوده است. 

نارندرا مودی نخست وزیر هند از بروز این حادثه ابراز ناراحتی کرده و خواستار رسیدگی به این حادثه شده است. 

پیوش گویال وزیر ریل آهن هند در بیانیه‌ای گفت: بسیار از وقوع حادثه بر خورد قطار با کارگران ناراحت شدم.

 

عملیات نجات ادامه دارد
 

به دلیل قرنطینه سراسری در هند، حرکت تمام وسایل نقلیه عمومی متوقف شده است. به همین دلیل کارگران در این کشور مجبورند با پای پیاده برای رسیدن به خانه‌های خود تلاش کنند. 

بسیاری از این افراد در مسیر با گرسنگی و همچنین تشنگی مواجه می‌شوند. در هفته جاری ۵ کارگر هندی به دلیل گرسنگی در جاده‌های هند جان خود را از دست دادند. 

روز دوشنبه وزارت کشور هند اعلام کرد که کارگران می‌توانند از قطارهای مخصوص برای رسیدن به خانه‌های خود استفاده کنند. با این وجود بسیاری از کارگران هندی قادر به ثبت نام و پرداخت پول بلیت این قطارها نیستند. 

عناوین برگزیده