تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۰۳۶۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
منتخب مردم زرند و کوهبنان برای مجلس یازدهم:

برای حل مشکلات کارگران با وزیر صمت ملاقات خواهم داشت/ به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمنان «از آب گل‌آلود ماهی نگیرند»

می متالز - منتخب مردم زرند و کوهبنان برای مجلس یازدهم، با اشاره به پیگیری‌هایی که در مورد مشکلات به وجود آمده برای کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان انجام داده است از هماهنگی جلسه‌ای در این زمینه برای ملاقات با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و بیان داشت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمنان «از آب گل‌آلود ماهی نگیرند».
برای حل مشکلات کارگران با وزیر صمت ملاقات خواهم داشت/ به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمنان «از آب گل‌آلود ماهی نگیرند»

به گزارش می متالز به نقل از صدای زرند، منتخب مردم زرند و کوهبنان برای مجلس یازدهم، با اشاره به پیگیری‌هایی که در مورد مشکلات به وجود آمده برای کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان انجام داده است از هماهنگی جلسه‌ای در این زمینه برای ملاقات با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و بیان داشت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمنان «از آب گل‌آلود ماهی نگیرند».

“عفت شریعتی” در گفتگو با صدای زرند بیان داشت: ‌جامعه‌ی امروز باید بر اساس یک اقتصاد صحیح و کارآمد اداره شود و فرمایش مقام عظمای ولایت در نامگذاری سال به نام «جهش تولید» بیانگر این مساله است که باید در این زمینه بهترین تلاش صورت گیرد و سیری تکاملی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی جامعه داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه، مجموعه معادن که بار سنگین تولید مواد اولیه را بر عهده دارند، نقش تعیین کننده‌ای در جهش تولید بر عهده دارند و در این بین کارگران معادن که فداکارانه و ایثارگرانه در شرایط سخت و در دل زمین تلاش می‌کنند و جان و سلامتی خود را در این مسیر گذاشته‌اند دارای اهمیت می‌باشند و تحقق اهداف خاص و تقاضاهای مُحقانه آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی اظهار داشت:‌ اکنون بیش از یک هفته است که کارگران واقعاً برای احقاق حق خودشان تلاش می‌کنند و انتظار هم این است که مسوولین محترم در قوه مجریه و دست‌اندرکاران، پاسخگویی صحیح و دقیقی در این زمینه داشته باشند تا ان‌شاالله نگرانی جامعه کارگری حل شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم گفت: بر همین اساس، ما علیرغمی که هنوز از منظر مجلس یازدهم وارد کار نشدیم، اما برنامه‌های مشورتی و گفتمانی متعددی که مانعی ندارد، با مسوولین مربوطه و جامعه کارگری داشتیم که امیدواریم ان‌شاالله مشکل کارگران به نحو احسن حل شود و بیش از این وقفه‌ای در مساله تولید نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: پیگیری‌هایی دارد انجام می‌شود تا تغییراتی ایجاد شود و احتمالاً چهارشنبه در این رابطه با وزیر صنعت و معدن دیداری خواهیم داشت و دیدارهایی هم با استاندار کرمان و مسوولین مربوطه داشته‌ایم تا در این مساله نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند. وزیر صنعت و معدن هم تعیین‌کننده‌ترین مسوول برای تحقق اهداف و تقاضاهای بِحق جامعه کارگری است که ما این موارد را از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

عفت شریعتی بیان داشت:‌ من نزدیک دو هفته در منطقه بودم و شب گذشته برای هماهنگی برنامه‌ها به تهران آمدم و در زمانی که در منطقه حضور داشتم با ریز و درشت مشائل در ارتباط بودم و تمام موارد و مسائل مرتبط در زمینه کارگری و حتی کشاورزی را مورد بررسی قرار دادیم و دیدارها و جلسات خوبی در زمینه مشورت‌دهی در حیطه‌های مختلف برگزار شد.

نماینده پیشین مردم مشهد و کلات بیان داشت: لازم است نهادهای فرهنگی و حتی رسانه‌ی ملی برنامه‌هایی در زمینه روشنگری مردم داشته باشند تا همه مردم و به طور خاص کارگران بدانند که درست است که احقاق حق، حق مسلم آن‌هاست و باید برای آن تلاش کنند ولی باید خیلی حواسمان باشد تا شبکه‌های معاند و بیگانه از این شرایط سوءاستفاده نکنند و بهانه‌ای به دست این شبکه‌ها داده نشود و به نظرم یک روشنگری برای همه مردم در این زمینه لازم است تا هوشیارانه عمل کنند و شاید اگر بجای اعتراض‌های اینچنینی از مسیر جلساتی این احقاق حق پیگیری شود، بهتر باشد و مسوولین هم باید احقاق حق کارگران را در مسیر قانون پیگیری کنند تا در این زمینه بهانه‌ای دست دشمنان داده نشود و برای همه لازم است که بدانیم وظیفه‌ی سنگینی بر عهده داریم و در این نظام ولایی و انقلابی هم باید برای احقاق حقوق مردم تلاش کنیم و هم در مقابل دشمنان نظام بایستیم که آن‌ها هر اقدامی را بهانه نکنند و به اصطلاح «نخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند».

عناوین برگزیده