تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۱۰۳۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اروپا لغو تحریم‌های ایران را خواستار شد

می متالز - گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت رفع تحریم‌ها علیه ایران و چند کشور دیگر تأکید کرده‌اند.
اروپا لغو تحریم‌های ایران را خواستار شد

به گزارش می متالز، اعضای گروه موسوم به «Renew Europe» در پارلمان اروپا ضمن ابزار نگرانی از تأثیر تحریم‌ها بر مبارزه کشورها با «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) خواستار تعلیق موقت تحریم‌ها علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و سایر کشورها شدند.

این نامه به ابتکار «خاویر نارت»، عضو گروه «Renew Europe» و عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا تهیه شده و به امضای ۹ عضو دیگر این پارلمان رسیده است. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما از موضع آقای بورل درباره تحریم‌ها در روز سوم آوریل مبنی بر حمایت از درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد برای برقراری فوری آتش‌بس در جهان حمایت می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «جوزپ بورل ادعا کرده که تحریم‌های فعلی سازمان ملل-اتحادیه اروپا معافیت‌های لازم برای ارسال تجهیزات پزشکی و غذایی به کشورهای آسیب‌دیده را فراهم کرده است. با وجود این، گروه‌های امدادی هنوز گزارش می‌دهند برای کمک به مردم آسیب‌دیده طی این بحران سلامت با موانعی مواجه هستند. لازم است اقدامات بیشتری برای برآورده کردن مطالبات و انتظارات سازمان‌های بشردوستانه انجام شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تحریم‌ها را ابزارهای تکمیلی و ضروری برای پیگیری مسائل سیاست خارجی می‌دانیم. با وجود این، معتقدیم که اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از تبعات بیشتر آن در چندین کشور باید به صورت هماهنگ با سازمان ملل متحد و شرکای بین‌المللی‌اش دنبال تعلیق موقت تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا باشد.»

نمایندگان پارلمان اروپا از شورای اروپا خواسته‌اند راه‌حلی برای کاهش موثر تحریم‌ها علیه این کشور برای مدت معین پیدا کند. 

قانونگذاران اروپایی همچنین نوشته‌اند: «ما همچنین از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل می‌خواهیم درخواست معاف کردن این کشورها از تحریم‌ها فعلی را با همتای آمریکایی خود مطرح کند.»

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده