تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۰۳۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افزایش سرمایه 69 درصدی از آورده سهامداران؛

«میدکو» 60 هزار میلیاردی می شود

می متالز - پرداخت سود سهام در شرایطی که شرکت ها نیاز به نقدینگی برای اجرای طرح های خود دارند، عاملی شد تا «میدکو» اقدام به افزایش سرمایه کند.
«میدکو» 60 هزار میلیاردی می شود

به گزارش می متالز، شرکت «مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» موسوم به «میدکو» هم اکنون با سرمایه 35 هزار و 500 میلیارد ریالی فعالیت می کند اما؛ قصد دارد 69 درصد بر این رقم بیافزاید.

بر اساس این گزارش، به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر «میدکو» نیاز به منابع مالی جدید دارد و بهترین مسیر برای تأمین مالی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران است.

طرح ها و پروژه های این شرکت در مرحله راه اندازی قرار دارند و پس از چندین سال به ثمر نشسته‌اند و برای ورود به بازار آماده می شوند اما؛ در این میان، بهبود ساختار مالی شرکت های زیرمجموعه اهمیت بالایی دارد. از آنجا که منبع پرداخت سود سهام در شرکت «میدکو» از محل سود سهام دریافتی از شرکت های زیرمجموعه است، افزایش سرمایه با هدف کاهش خروج نقدینگی ناشی از پرداخت سود سهام از شرکت های زیرمجموعه و در نتیجه افزایش توانمندی مالی آن شرکت ها برای سودآوری، اجرا می شود.

نکته اول که در گزارش توجیهی هیات مدیره به چشم می خورد، ثبت سود خالص 10 هزار و 762 میلیارد ریالی در سال 98 است. «میدکو» با فرض انجام افزایش سرمایه، برای سال 99 سود خالص 13 هزار و 638 میلیارد ریالی پیش بینی کرده اما؛ در صورتی که سرمایه های جدید به شرکت تزریق نشود، سود خالص 11 هزار و 206 میلیارد ریالی به بار خواهد نشست.

به این ترتیب، پس از اخذ مجوز از سوی سازمان بورس و تصویب در مجمع فوق العاده، سرمایه اسمی 60 هزار میلیارد ریالی در صورت های مالی «میدکو» می نشیند.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده