تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۱۰۳۸۸۸
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی در شهریورماه/ پیگیری مشکل توسعه فولاد شاهرود

می متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از حل مشکلات پالایشگاه نفت و گاز پیروزی و فولاد شاهرود در آینده نزدیک خبر داد.
بهره‌برداری از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی در شهریورماه/ پیگیری مشکل توسعه فولاد شاهرود

به گزارش می متالز، نادر فخری در حاشیه بازدید از دو شرکت تولیدی در شهرستان شاهرود با اشاره به راه اندازی پالایشگاه نفت و گاز پیروزی این شهرستان با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه اظهار کرد: تاکنون به این پالایشگاه هشت هکتارزمین اختصاص داده شده که برای توسعه بیشتر دستکم به ۴۰ هکتار دیگر نیاز دارد که با پیگیری‌های لازم این امر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیگیری حل مشکل آب این پالایشگاه در دستور کار است، افزود: اکنون مشکل گاز این واحد برطرف شده و با تلاش مسوولان شهرستان و استان شاهد راه‌اندازی این پالایشگاه در شهریورماه خواهیم بود.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: شرکت فولاد شاهرود هم مشکلاتی از جمله توسعه کارخانه را دارد که مراحلی از آن طی شده و نیاز به مجوز‌های ماده ۳۲ دارد که بزودی این پروانه‌ها گرفته می‌شود.
به گفته فخری اختلافات شرکت فولاد و شرکت توربوژنراتور با سازمان تامین اجتماعی هم با حضور مسوولان در هفته آینده بررسی و حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد یکی از فعالترین واحد‌های صنعتی شاهرود است، اظهار کرد: این شرکت با تولید انواع میلگرد با قطر هشت تا ۴۰ و همچنین تولید شمش نقش بسزایی در اشتغال شهرستان ایجاد کرده است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین مقدمات برای برنامه ریزی موضوع شناخت محیط است، تصریح کرد: بر مبنای شناخت از محیط می‌توان برنامه ریزی را طراحی کرد که در شاهرود هم با این هدف بازدید‌های میدانی از واحد‌های صنعتی در سال "جهش تولید" در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته فخری چهارشنبه هرهفته به بازدید‌های میدانی از واحد‌های صنعتی، نشست‌ها و پیگیری مشکلات با هدف رفع موانع تولید اختصاص داده شده است.
فرماندار و مسوولان شهرستان شاهرود امروز از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی و همچنین شرکت فولاد شاهرود بازدید کرده و برخی از مشکلات و موانع تولید این ۲ واحد صنعتی را بررسی کردند.
عملیات اجرایی پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود از سال ۹۲ با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرآوری مواد نفتی در سه گام آغاز شد که مرحله نخست آن که با تجهیزات بومی ساخته شدو سال ۹۴ به بهره برداری رسید، اما در سال ۹۷ به دلایل گوناگون مانند تامین نشدن مواد اولیه تعطیل شد. 

عناوین برگزیده