تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۰۳۸۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سه میلیارد ریال کمک های معیشتی در سنگان خواف توزیع شد

می متالز - بخشدار سنگان خواف گفت: با همراهی شرکتهای صنایع معدنی مستقر سنگان و کمکهای خیران‌، ۸۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طی دو ماه گذشته بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در این بخش توزیع شد.
سه میلیارد ریال کمک های معیشتی در سنگان خواف توزیع شد

به گزارش می متالز، حمیدرضا طاهری روز چهارشنبه افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا این بسته های معیشتی تهیه و با نظارت بخشداری و دهیاران در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه در میان ۶۰۰ خانوار ساکن  ۱۰ روستای محروم و همچینن شهر سنگان توزیع شد.

وی ارزش هر یک از این کمک های معیشتی را به طور متوسط چهار میلیون ریال ذکر کرد.

او ادامه داد: به دنبال شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از اقشار و صنوف مختلف، به خصوص اقشار آسیب پذیر تلاش شد تا با تخصیص بسته‌های معیشتی  به این اقشار، بخشی از آسیب های وارده به آنان به خصوص در روستاهای محروم جبران شود و روند توزیع این کمک‌ها با همکاری گروه های مردمی و جهادی و خیرین ادامه دارد.

بخشدار سنگان گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا ۵۰ میلیون ریال بسته مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش و دیگر اقلام بهداشتی با همراهی خیران و شرکتهای معدنی تهیه و به صورت رایگان بین خانواده های نیازمند، سالمندان و بیماران خاص در مناطق روستایی این بخش توزیع شد.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

سنگان با جمعیت ۱۸ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان خواف قرار دارد و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه در آن واقع است.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

عناوین برگزیده