تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۰۴۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت قم:

صنعتگران قم برای تحقق جهش تولید نیازمند تسهیل خدمات هستند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعتگران فعال استان ظرفیت خوبی برای جهش تولید دارند اما برای تحقق این راهبرد، همراهی سایر دستگاه‌ها و تسهیل دسترسی به خدمات موردنیاز واحدهای صنعتی ضروری است.
صنعتگران قم برای تحقق جهش تولید نیازمند تسهیل خدمات هستند

به گزارش می متالز، محمود سیجانی، بیان کرد: در این رابطه لازم است تامین زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای افزایش سطح تولید، ازجمله زمین، آب،‌ برق،‌ گاز و سایر موارد، تسریع شود.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری همه دستگاه‌های استان با بخش صنعت برای عملیاتی ساختن شعار سال، افزود: صنعتگران در مسیر تحقق راهبرد جهش تولید، نباید نگران دسترسی به زیرساخت‌ها و امکانات موردنیاز باشند تا بتوانند با سرعت بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: تغییر نگرش، تسهیل امور و همراهی ویژه دستگاه‌های اجرایی استان با صنعتگران موجب افزایش سرمایه‌گذاری و به کار افتادن ظرفیت راکد واحدهای تولیدی می‌شود و قم را به یکی از استان‌های برتر در تحقق راهبرد جهش تولید،‌ تبدیل می‌کند.

سیجانی گفت: تامین و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای موردنیاز واحدهای صنعتی همچون ماشین‌آلات و قطعات از دیگر موارد لازم برای تحقق راهبرد جهش تولید در بخش صنعت قم است که علاوه بر حمایت مسئولان استانی نیاز به همراهی دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی دارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه صادرات در راهبرد جهش تولید، بیان کرد: ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای انجام معامله‌های تهاتری( تبادل کالا با کالا) به‌منظور رونق صادرات در میان صنعتگران استان، از دیگر مواردی است که نیاز به همراهی و کمک دستگاه‌های اجرایی کشور دارد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

عناوین برگزیده