تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۴۰۶۱
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی مطرح کرد:

تجهیز و توسعه ۶ بندر و ۱۷ فرودگاه در سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌ها / توجه بیشتر دولت به طرح‌های ملی است

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: ۶ بندر کشور تجهیز، بازسازی و تعمیر اساسی شده و ۱۷ پروژه فرودگاهی کشور هم توسعه و بهسازی شد.
تجهیز و توسعه ۶ بندر و ۱۷ فرودگاه در سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌ها / توجه بیشتر دولت به طرح‌های ملی است

به گزارش می متالز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور میزان منابع و مصارف کشور در سال 89 علی‌الرغم تمام تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات تقریبا به صورت کامل تامین شده است، گفت: دولت توانسته 97 درصد منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه را تامین کرده و 97 درصد هزینه‌ها را هم پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این اولین بار است که کشور با وجود تحریم‌ها، کاهش فروش نفت، بحث مالیات‌ها و درآمدهای اختصاصی تحقق منابع 97 درصدی داشته باشد، همچنین در سال 98 وابستگی بودجه ما به نفت کاهش پیدا کرده و به 22 درصد رسید که یک نرخ بسیار خوبی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اتفاقات مثبت سال 98 اظهار کرد: دولت توانست علی‌الرغم همه محدودیت‌های بودجه‌ای 70 کیلومتر آزادراه، 732 کیلومتر بزرگراه و 276 کیلومتر خطوط راه آهن را احداث کند، همچنین بالغ بر 1000 کیلومتر بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی را انجام دهد.

 

کاهش درآمد گمرک و نیروی انتظامی در سال 98

وی تصریح کرد: 6 بندر کشور تجهیز، بازسازی و تعمیر اساسی شده و 17 پروژه فرودگاهی کشور هم توسعه و بهسازی شد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تاکید براینکه 130 هزار واحد مسکن مهر در سال 98 به متقاضیان واگذار شده است، گفت: 11 سد با حجم و مخزن 678 میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم هزار و 14 میلیون متر مکعب افتتاح و 3 سد آبگیری شد، همچنین 162 میلیون متر مکعب حجم مخزن و آب قابل

تنظیم 119 میلیون متر مکعب و بیش از 50 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در آستانه بهره‌برداری و افتتاح قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:10 واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت هزار و 786 مگاوات راه‌اندازی شد و 6 واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت هزار و 434 مگاوات در آستانه افتتاح است، همچنین 59 پروژه پست برق افتتاح و 46 پروژه خط انتقال برق و آبرسانی شرب و بهداشتی به دو هزار و 162 روستا انجام شده است.

 

توجه بیشتر دولت به طرح‌های ملی

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: 36 پروژه بیمارستانی به ظرفیت 3 هزار و 803 تخت افتتاح و 17 پروژه بیمارستانی هم در بهار 99 با ظرفیت دو هزار و 501 تخت افتتاح می‌شود و تمام این اتفاقات مثبت با وجود مشکلات و محدودیت‌های بودجه‌ای و پولی انجام شده است.

جعفزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه ما در کمیسیون برنامه و بودجه با وجود این مسایل چند دغدغه و تذکر هم داشتیم، گفت: درآمد گمرک جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزارت صمت و حوزه نظام وظیفه بیش از حد انتظار کاهش داشته و با توجه به مشکلات امسال دولت باید تمهیدادت جدی اتخاذ کند.

وی همچنین تصریح کرد: عدم توجه به اعتبارات استانی یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان بود، یعنی علی‌الرغم همه اتفاقات خوب ملی، تقریبا استان‌ها رها شده‌اند و براساس گزارش خزانه‌داری کل کشور تنها حدود 32 درصد اعتبارات هزینه‌ای استان و حدود 14 درصد اعتبارات تملک دارایی یا طرح‌های استانی تامین اعتبار شده‎اند و این موضوع بیانگر آن است که دولت به پروژه‌های استانی توجه نداشته است.

عناوین برگزیده