تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۰۴۲۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به‌رغم حضور حداقلی پرسنل (با توجه به شیوع کرونا) محقق شد؛

تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه؛ فراتر از برنامه

می متالز - معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: با وجود خطر شیوع بیماری کرونا که حضور حداقلی کارکنان را در پی داشت و با وجود اینکه با کمبود 30درصدی نیروی انسانی در امور تغلیظ مواجهیم اما با مسوولیت‌پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ مجتمع سرچشمه و کار جهادی، تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به میزان 6درصد فراتر از برنامه افزایش یافت.
تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه؛ فراتر از برنامه

به گزارش می متالز، «علی‌ قاسم‌پور» افزود: با توجه به نام‌گذاری سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید»، پرسنل امور تغلیظ در جهت تحقق شعار امسال تمام همت خود را برای تولید به‌کار بستند و با مدنظر قرار دادن نقشه راه سال که در رأس آن کرامت انسانی، تفکر و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف بود، کار را آغاز کرده و در سایه الطاف الهی و پشتوانه مدیریت محترم امور تغلیظ، استوارتر از همیشه در مسیر رونق صنعت مس گام برداشته‌اند.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: با همت، تلاش، همدلی و مسوولیت‌پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ مجتمع سرچشمه در دوماهه اول سال‌جاری، علاوه بر تحقق برنامه، در تولید کنسانتره حدود 6 درصد فراتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تولید داشته‌ایم.

قاسم‌پور ادامه داد: برنامه پیش‌بینی فرآوری سنگ معدن ورودی امور تغلیظ تا پایان 22 اردیبهشت‌ماه، 4 میلیون و 504هزار و 108 تن سنگ معدن بوده که 4 میلیون و 570 هزار و 34 تن سنگ معدن مورد فرآوری قرار گرفته و 66000 تن (معادل 2درصد) فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین گفت: برنامه پیش‌بینی تولید کنسانتره امور تغلیظ تا پایان 22 اردیبهشت‌ماه، 103هزار و 80 تن کنسانتره بوده که 109هزار و 201 تن کنسانتره تولید شده و 6120 تن (معادل 6 درصد) فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است و 2400 تن کنسانتره (معادل 2.5درصد) نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته‌ایم.

قاسم‌پور با بیان این‌که برنامه پیش‌بینی تولید مس محتوی امور تغلیظ تا پایان 22 اردیبهشت‌ماه، 24هزار و 223 تن مس محتوی بوده، افزود: تاکنون 24هزار و 708 تن تولید انجام شده که 484 تن (معادل 2درصد) فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

وی با اشاره به این‌که تحقق این تولیدات در گرو آماده‌به‌کاری تجهیزات اصلی شامل سنگ‌شکن‌ها، آسیاها و تجهیزات آبگیری کنسانتره و باطله است، درخصوص هدف سال 1399 امور تغلیظ در زمینه آماده ‌به ‌کاری تجهیزات گفت: هدف ما در این رابطه 90 درصد آماده‌ به ‌کاری تجهیزات اصلی است که از ابتدای سال 99 تا 22 اردیبهشت‌ماه متوسط آماده‌به‌کاری تجهیزات اصلی 96درصد بوده است.

قاسم‌پور تصریح کرد: دست‌یابی به این مهم در گرو پایش مستمر نیروی انسانی و تجهیزات است و همین امر باعث پایداری و جهش تولید امور تغلیظ در این دوماهه بوده است.

وی در پایان گفت: جا دارد از کارکنان تلاشگر امور تغلیظ بابت تلاش جهادی و تحقق تولید فراتر از برنامه در دوماهه اول سال 1399 تشکر کنم؛ همچنین از حضور موثر واحدهای پشتیبانی مجتمع در دست‌یابی به جهش تولیدات کارخانجات امور تغلیظ و نیز از همکاری نزدیک امور معدن و امور نظارت بر پیمانکاران در راستای دست‌یابی به تولیدات فراتر از برنامه قدردانی می‌کنم.

عناوین برگزیده