تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۰۴۳۲۲
سرویس خبر : انرژی

بهبود تقاضای بنزین در آمریکا

می متالز - تقاضا برای بنزین در ایالات متحده امریکا در حال بهبود است، چرا که همان‌طور که انتظار می‌رفت در برخی از ایالت‌ها که دوباره بازگشایی شده‌اند، این تقاضا بیشتر شده، اما همچنان ۳۰ درصد پایین‌تر از حد معمول است.
بهبود تقاضای بنزین در آمریکا

به گزارش می متالز، با افزایش تقاضا اکنون قیمت بنزین به ۱.۸۶ دلار برای هر گالن بدون سرب رسیده است؛ حدودا ۱۲ سنت در هر گالن بالاتر از کف قیمت ماه آوریل.

تام کلوزا، رئیس بخش جهانی تحلیل انرژی و یکی از بنیانگذاران شرکت خدمات اطلاعاتی قیمت نفت (Oil Price Information Services) گفت: «تقاضا در آخر هفته عید پاک پایین بود. تقریباً ۴۷ درصد از تقاضا نابود شده بود. از آن زمان تا ماه مه به صورت روزانه ۱ درصد تقاضا بهبود یافته است. ما می‌خواهیم به این شرایط فائق آییم و فکر می‌کنیم که تقاضا در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از بین رفته است.

معمولاً تقاضا برای بنزین در این موقع از سال ۹.۵ میلیون بشکه در روز است که اکنون ۳ میلیون بشکه کمتر از این مقدار است.»

کلوزا ادامه داد که انتظار ندارد قیمت بنزین زیاد بالا برود اما در صورت تداوم بهبود تقاضا، می‌تواند به قیمت ۲ دلار به عنوان میانگین ملی برسد. وی پیش‌بینی می‌کند که قیمت بنزین نیز کف قیمتی خود را در امسال تجربه کرده باشد، مگر اینکه موج دیگری از شیوع ویروس رخ دهد که باعث افت بیشتری شود.

طبق گفته‌های شرکت گس‌بادی(GasBuddy) تقاضا در تگزاس به طور میانگین در دوره زمانی ۵ تا ۱۲ ماه مه فقط حدود ۱۵ درصد کمتر از میانگین خود در ماه فوریه بوده است که از کاهش حدود ۵۱ درصد در اوایل ماه آوریل بهبود یافته است. در نیویورک که عمدتاً تعطیل است همچنان شاهد تقاضای کم هستیم، یعنی حدود ۳۵ درصد کمتر از میزان عادی، اما کمتر از کاهش ۶۵ درصدی که در اوایل ماه آوریل شاهد آن بودیم.

در استناد به اطلاعات این شرکت، در جورجیا که تقریباً از دو هفته قبل بازگشایی شده است، اکنون شاهد این هستیم که طی پنج روز گذشته، تقاضا برای بنزین تقریباً ۱۹ درصد پایین‌تر از حد معمول رسیده است. در کالیفرنیا به عنوان نخستین وضع‌کننده محدودیت‌ها، تقاضای بنزین حدود ۲۲ درصد از میزان نرمال پایین آمد، اما بسیار بهتر از کمترین میزان تقاضا در روز ۲۹ مارس است که ۴۹ درصد پایین‌تر از حد طبیعی بود.

بازار بنزین از نزدیک رصد می‌شود، چرا که اغلب به عنوان بازتابی از سلامت مصرف‌کننده ایالت متحده برآورد می‌شود، اما با شروع محدودیت‌های رفت و آمد، تقاضا به سیگنالی مبنی بر افزایش فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شده است. تقاضا برای بنزین در ایالت متحده برای بازارهای انرژی جهانی نیز بسیار مهم است. زیرا رانندگان ایالات متحده معمولاً حدود ۱۰ درصد از عرضه روزانه نفت را در اتومبیل‌های خود استفاده می‌کنند.

پاتریک دیهان، رئیس بخش تحلیل نفتی در شرکت سوختی گس‌بادی گفت: ایالت‌هایی که مجدداً بازگشایی شده‌اند، قطعا رشد بیشتری از تقاضا را نسبت به حداقلی که در گذشته داشتند، نشان خواهند داد.

تحلیل‌گران انتظار ندارند که تقاضا به بیش از ۸.۵ میلیون بشکه در روز برسد حتی اگر این سطح در تابستان امسال محقق شود. اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در ماه گذشته ۷.۵ میلیون بشکه در روز بنزین مصرف شده است اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که این داده‌ها با آنچه در منابع صنعت مشاهده می‌شود مطابقت ندارد. حال ممکن است زمانی که گزارش ماهانه در دسترس قرار بگیرد در این اطلاعات تجدیدنظر شود. داده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که در اوایل ماه آوریل تقاضا برای بنزین در پایین‌ترین میزان قرار گرفت و به ۵.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

عناوین برگزیده