تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۱۰۴۴۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تودیع و معارفه مدیران جدید کارخانه سیمان لامرد انجام شد

می متالز - طی حکمی از سوی ابراهیم غلام زاده مدیر عامل شرکت سیمان لامرد، محمد پورمند به سمت مدیر کارخانه، عاکف هدایتی به سمت مدیر مکانیک و محمد فرامرزی به سمت مدیر فنی مهندسی کارخانه سیمان لامرد منصوب شدند.
تودیع و معارفه مدیران جدید کارخانه سیمان لامرد انجام شد

به گزارش می متالز، طی مراسمی که با حضور مدیران و مسوولان این شرکت در محل کارخانه سیمان لامرد برگزار شد، ابراهیم غلام زاده ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی علیه السلام و شب های قدر با اشاره به آغاز فعالیت سیمان لامرد اظهار داشت، امروز بعد از گذشت قریب به ده سال از فعالیت این کارخانه می توان گفت، مجموعه سیمان لامرد به عنوان یک قطب صنعتی در جنوب کشور شناخته می شود.

وی افزود: درآغاز فعالیت با اعتماد به نیروهای جوان و فارغ التحصیل دانشگاهی ریسک بزرگی کردیم، ولی امروز از کاشته ی خویش حداکثر برداشت را با تربیت و پرورش مهندسین مجرب و متخصص که می توانند به عنوان مدیرانی صنعتی در سایر صنایع فعالیت کنند انجام دادیم.

غلام زاده همچنین اظهار داشت: نیروهای ورودی به شرکت به عنوان یک سرمایه محسوب می شوند و باید در حفظ و استفاده از توان و تجربه آنها برنامه ریزی مستمر صورت گیرد. کارخانه سیمان لامرد دردوران بسیار حساسی به سر می برد زیرا که تجهیزات و تکنولوژی مجموعه نیاز به نوآوری و بروزرسانی دارد تا بتواند مسیر و چرخه تولید را به نحو احسن ادامه دهد.

ابراهیم غلام زاده گفت:  نوآوری و استفاده بهینه از تجهیزات موجود هنر مدیریتی است زیرا که ماندن در چرخه تولید و پایداری آن باید همراه با تغییر تکنولوژی و دانش روز باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان لامرد در این مراسم به مکانیزه کردن سیستم های کارخانه اشاره کرد و افزود کاهش تصدی نیروی انسانی و مکانیزه کردن بخش های مختلف کارخانه باید در دستور کار قرارگیرد، زیرا با این دیدگاه افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها را شاهد خواهیم بود.

وی به ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه سیمان لامرد نیز پرداخت و تصریح کرد، کارخانه با توجه به برخی از ویژگی ها و توانمندی ها ی موجود شرایط تولید بیش از ظرفیت اسمی را دارد و در مقاطعی کارخانه تا ۴۰۰۰ و ۴۲۰۰ تن نیز تولید کرده است.

غلام زاده با تاکید برحفظ تولید پایدار درسال ۹۹ گفت: باید راندمان دستگاه ها و تجهیزات را بالاببریم و در هر شرایط وضعیت تولید مطلوب آن را حفظ کنیم و این امر با توجه به تامین قطعات و نگهداری سیستم و بروزرسانی تجهیزات میسر خواهد شد. وی همچنین به سایر برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سیمان لامرد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۹ با تکمیل مطالعات، طرح ها و نقشه ها، مقدمات راه اندازی خط دوم تولید با ظرفیت ۸۰۰۰ تن آغاز خواهد شد.

غلام زاده افزود:  با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد این مجموعه تبدیل کارخانه سیمان لامرد به مجتمع صنعتی و معدنی سیمان لامرد، تولید سیمان با حداکثر افزودنی، راه اندازی ترمینال سیمان در بندر پارسیان که تحول عظیمی در صادرات سیمان ایجاد خواهد کرد، ایجاد مناطق گردشگری جهت رفاه کارکنان و خانواده های آنها، تولید محصولات و فرآورده های جدید با توجه به برخورداری از تجهیزات و معادن موجود در منطقه، از جمله دیگر برنامه های مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی سیمان لامرد خواهد بود.

غلام زاده در پایان به وضعیت سیمان در کشور پرداخت و اظهار امیدواری کرد، تغییرات ایجاد شده در حوزه وزارت صمت زمینه ساز تحولات مثبت در حوزه سیمان گردد زیرا که آقای مدرس خیابانی سرپرست وزارت خانه سابقه طولانی در صنعت و سیمان دارند و این مهم باعث می شود تا اتفاقات مثبتی در صنعت سیمان و صادرات آن رخ دهد.

وی به پیشنهاد انجمن صنفی سیمان در افزایش قیمت سیمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه افزایش هزینه ها و عدم افزایش قیمت سیمان در یک مقطع چهارساله یعنی از سال ۹۳ تا ۹۶،  اگر افزایش قیمت مصوب و محقق شود تاثیرات خوبی در زوایای مختلف صنعت سیمان ایجاد خواهد کرد. در پایان جلسه مدیران جدید کارخانه معرفی شدند و غلام زاده از آنها خواست در قالب یک تیم منسجم با جان و دل در راه اعتلای صنعت سیمان لامرد تلاش کنند و افق روشنی را برای آن رقم بزنند.

عناوین برگزیده