تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۱۰۴۵۵۷
سرویس خبر : انرژی

ماه‌نورد لیزری برای اکتشاف در تاریکی ابدی طراحی شد

می متالز - دانشمندان برای اکتشاف در نیمه تاریک تنها قمر سیاره زمین، ماه‌نورد لیزری طراحی کرده‌اند.
ماه‌نورد لیزری برای اکتشاف در تاریکی ابدی طراحی شد

به گزارش می متالز، انرژی خورشیدی منبع انرژی فوق‌العاده‌ای است که می‌توان از آن در سیارات یا اجسام آسمانی دیگر نیز استفاده کرد. البته سیارات، قمرها و اجسام آسمانی که در منظومه شمسی ما قرار دارند، مانند مریخ و ماه.

با این حال مکان‌هایی وجود دارد که خارج از محدوده دسترسی ماه‌نوردها و مریخ‌نوردهایی است که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، مانند مناطق قطبی ماه که به صورت دائمی در سایه قرار دارند. حال آژانس فضایی اروپا موفق به طراحی سیستم جدیدی برای تأمین انرژی ماه‌نورد در مناطق تاریک تنها قمر زمین شده است. در این سیستم یک فرودگر اشعه لیزر به ماه‌نورد می‌تاباند تا انرژی مورد نیاز اکتشاف در مناطق تاریک ماه را فراهم کند. بدین ترتیب می‌توان انرژی ماه‌نورد را از کیلومترها دورتر تأمین کرد.

فرودگر یا سطح‌نشین فضاپیمایی است که پس از رسیدن به یک سیاره یا جرم آسمانی، بر سطح آن فرود می‌آید. بررسی‌های مدارگردها حاکی از آن است که مقادیر زیادی از هیدروژن در مناطق قطبی ماه وجود دارد. باتوجه به این که برخی از دهانه‌های آتشفشانی موجود در مناطق قطبی ماه برای میلیاردها سال در معرض مستقیم نور خورشیده نبوده‌اند، احتمال وجود یخ‌آب در آنها بسیار بالاست.

عناوین برگزیده