تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۰۶۸
کد خبر: ۱۰۴۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ملکشاهی‌راد مطرح کرد:

ضرورت انباشت خرد و کلان آب‌ها بر پشت سدها

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سدسازی باید به‌عنوان یک نهضت مورد توجه قرار گیرد، گفت: هنوز مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از آب‌های ناشی از بارندگی هدر می‌رود لذا باید تعداد سدها را افزایش داد تا با کمبود آب برای بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب رو به رو نشویم.
ضرورت انباشت خرد و کلان آب‌ها بر پشت سدها

به گزارش می متالز، محمدرضا ملکشاهی‌راد بر ضرورت انباشت خرد و کلان آب‌ها بر پشت سدها تاکید کرد و گفت: رهانیدن هر چه بیشتر سطح زیر کشت از بی‌آبی در سراسر کشور، نیازمند تایید وزارت نیرو برای ساخت هر چه بیشتر سد است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه  مسئولان وزارت نیرو سابق تمایلی به سدسازی نداشتند و حتی در زمان آقای چیت‌چیان ساخت 50 سد متوقف شد اما سیل سال گذشته به مسئولان وزارت نیروی فعلی ثابت کرد که باید در زمینه سدسازی قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی افزود: همچنین اگرچه بخش عمده‌ای از بارش‌های دو سال اخیر پشت سدها ذخیره شده‌اند و این به پر‌آبی در تابستان کمک می‌کند اما هنوز مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از آب‌های ناشی از بارندگی هدر می‌رود لذا باید تعداد سدها را افزایش داد تا با کمبود آب برای بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب رو به رو نشویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدسازی باید به‌عنوان یک نهضت مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: ایران زمین‌های کشاورزی با وسعت بالای دارد اما درواقع یکی از بخش‌های مغفول مانده بی‌توجهی به ذخیره‌سازی آب است هرچند براساس گزارش‌های وزارت نیرو اغلب سدهای کشور پرآب بوده و با کمبود آب مواجه نیستیم.

عناوین برگزیده