تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۴۸۶
کد خبر: ۱۰۴۶۱۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد

افزایش کیفیت تختال فولاد مبارکه به 90 درصد

می متالز - با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه کیفیت تختال های مطابق سفارش تولیـــدشده به 90 درصد افزایش یافت.
افزایش کیفیت تختال فولاد مبارکه به 90 درصد

به گزارش می متالز، رییس کنترل کیفی فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه اصفهان، این تختال ها را قابل استفاده در تولید لوله های انتقال نفت و گازترش دانست و گفت:تولید این نوع فولاد ها که در صنایع نفت وگاز کشور کاربرد دارد از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

محمد مهدی مرندی، طرح احداث خط لولۀ انتقال نفت خام گوره به جاسک را طرح ملی و بسیار مهم معرفی کرد افزود: ازاین رو تولید تختال با کیفیت موردنیاز تولید ورق این نوع لوله ها که از ماه ها قبل در شرکت فولاد مبارکه آغاز شده، برای شرکت فولاد مبارکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: بازرسی دقیق و کنترل کیفی مراحل تولید تختال ازجمله اندازه گیری ابعاد دقیق طول وعرض و ضخامت مطابق با درخواست مشتری، رفع عیب برحسب نوع آن ، برطرف شدن کامل عیب و تطابق با دستورالعمل های کنترل کیفی از جمله عوامل دستیابی به موفقیت در افزایش 90 درصد کیفیت تولید تختال است.

رییس کنترل کیفی فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تأکید بر این که تولید فولاد خام موردنیاز تولید ورق و لوله های انتقال نفت و گازترش برای فولاد مبارکه از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: همچنان که اشاره شد، طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک طرحی ملی است و مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه از این که در اجرای این طرح ملی سهیم اند، به خود می بالند.

شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از نیمی از فولاد کشور بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور است.

ظرفیت اسمی تولید سالانه تختال در این شرکت بزرگ فولادی هفت میلیون و 200 هزارتن است.

عناوین برگزیده